Incest

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om INCEST OG SEKSUELLE OVERGREB
Besvar
mille

Incest

Indlæg af mille »

Hej Per

Jeg sidder her og har det utroligt dårligt og med en masse tanker farende rundt i mit hoved.

Jeg har været udsat for overgreb fra min far side, fra jeg var en lille pige og frem til tenageårene. Dette har jeg levet med i mange år, og ment jeg klarede det ok, men desværre står jeg nu, og føler det hele ramler for mig, og at jeg ikke magter noget andet lige nu end at græde. Jeg er bevist om hvorfor det hele dukker op igen, grunden som jeg ser den er, at jeg fik kontakt til min far igen, da han kom på plejehjem og jeg måtte tage over som værge for ham.

Jeg brød sammen og fortalte min mand om dette og prøvede at forklare ham om, hvorfor jeg måske var så mærkelig, som han havde fortalt mig jeg var, så lige nu føles det som et stort åbent sår.

Problemet er blandt andet at min mand mener mine børn (fra tidligere ægteskab) har krav på at få dette af vide, dette føler jeg bare ikke jeg magter, hvad gør jeg ? Og hvor får jeg hjælp.

Please Help
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Incest

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mille

Ja det er tydeligvis noget som du skal have gjort noget ved. Det kan du f.eks. gøre ved at henvende dig til en professionel psykoterapeut - eller du kan kontakte et Støttecenter mod incest..

:idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Det er ikke lige til at afgøre, om dine børn skal have det at vide. Hvor gamle er de? Hvis de ikke selv har været udsat for overgreb fra din fars side, så synes jeg egentligt, at de skal have lov til at have deres nuværende billede af deres morfar. Så kan de måske få det at vide, når han engang er død. Og de skal under ingen omstændigheder have det at vide, før du selv oplever dig i stand til at håndtere dine sår og dit forhold til din far.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "INCEST OG SEKSUELLE OVERGREB"