Smerter under samleje

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG SMERTER VED SEX
Besvar
Tina

Smerter under samleje

Indlæg af Tina »

Hejsa. Jeg er en ung kvinde på 20 år. Havde sex første gang som 14-årig. Jeg har meget ofte smerter under samleje, det føles som om han stikker til mine æggestokke. Jeg er ofte blevet undersøgt af forskellige læger (jeg er flyttet meget). Jeg har også været til en gynækolog og jeg har fået en scanning på sygehuset, men de kunne ikke finde noget. Jeg har en fast kæreste jeg har været sammen med i et år nu, vi kan snakke om alt og han forstår også min smerte, så han lader mig tage initiativet til sex, når jeg har lyst. Problemet er bare jeg har aldrig lyst til sex, jeg har haft en del kærester og jeg har haft smerter ved dem alle på nær en, og han havde en meget lille penis. Det kan endda gøre ondt bare han stikker en finger op. Jeg bliver aldrig rigtig våd og jeg har ikke onaneret siden jeg var 12, jeg får intet ud af det. Og jeg har selvfølgelig heller aldrig haft en orgasme. Håber meget på noget hjælp.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Smerter under samleje

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tina

Har du fået undersøgt, om du har spændinger eller myoser i dine iliopsoas-muskler - de kan nemlig godt give smerter ved samlege, der kan forveksles med smerter i æggestokkene.

Billede
Iliopsoas-musklerne

Og hvis du samtidig har en tendens til at få smerter ved skedeindgangen, kan man forestille sig, at du spænder osse i iliopsoas-musklerne.

At du ikke bliver rigtig våd kan være et tegn på, at du ikke er rigtig ophidset, men under alle omstændigheder vil det så være en ide at bruge noget glidecreme / eksplorationscreme.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Eksplorationscreme, om Orgasme, om Smerter ved samleje og om Vestibulit - Vulvodyni.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 30. nov 2006 07:14, rettet i alt 2 gange.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tina

Smerter under samleje 2

Indlæg af Tina »

Hej Per

Jeg skrev til dig at jeg havde smerter under samleje og at det føltes som om at det stak i mine æggestokke, du skrev igen, at det kunne være iliopsoas musklerne, men hvad kan jeg gøre ved det, er der overhovedet noget jeg kan gøre? Og hvad gør denne muskel, siden det gør ondt. Er der nogle bestemte stillinger under sex så det ikke gør så ondt?

Mange tak for denne hjemmeside, her kan man da få nogle svar!

Med venlig hilsen Tina
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Smerter under samleje 2

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tina

Smerter fra myoser i iliopsoas er en mulig kilde til smerter ved samlege. Og hvis det er iliopsoas du har problemer med er der meget du kan gøre - det bedste middel er udstrækning af musklerne. Det handler ikke om at finde andre samlegestillinger, men at få gjort noget ved det der evt. skaber spændingerne. Du kan prøve om det evt. hjælper med kulde på myosen. Tag en pose frosne ærter (eller lign.), pak dem ind i et håndklæde og læg dem på myosen i 10 minutter. Kulden får blodet til at strømme til myosen. Hvis evt. spændinger er svære at få has på, kan du få ultralydsbehandlinger hos en fysioterapeut - men så ville jeg lige smutte til lægen først og blive undersøgt og få en henvisning.

Her er én af flere mulige udstrækningsøvelser
Billede
Udstrækning af iliopsoas

Billedet er hentet fra engelsksproget side om om sportsskader
http://www.sportsinjuryclinic.net/cyber ... inflam.htm

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 21. jun 2006 07:01, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG SMERTER VED SEX"