Svien med samleje og brug af tampon

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG SMERTER VED SEX
Besvar
MS

Svien med samleje og brug af tampon

Indlæg af MS »

Hej per

jeg er en pige der nu har lidt med denne smerte i over halvandet år og været til læge og gynækolog uden at blive klogere.

når min kæreste og jeg skal dyrke sex, gør det ufattelig ondt, det svier og føles lidt som om at jeg slet ikke kan få ham op i mig, ligesom jeg er alt alt alt for lille, med det ved jeg at jeg ikke er, da vi har haft sex uden problemer før det her opstod. det føles som om at jeg sprækker. det gør også rigtig ondt når jeg skal have min tampon ud ikke når den skal ind, men når den skal ud...

jeg har to ildrøde pletter på slimhinderne ved skedeåbningen (sagde gynækologen) og det er faktisk også kun ved skedeåbningen det gør ondt.

det gør ikke ondt hele tiden. jeg mærker faktisk ikke noget til det. det er kun ved samleje og når tamponen skal ud.

jeg tror ikke på at det er fordi jeg spænder for neden for synes ikke jeg kan slappe mere af end jeg gør når vi skal have samleje.

jeg har prøver lokalbedøvende creme, det hjalp ikke noget som helst.

spørgsmålet lyder:

hvad fejler jeg og går det nogensinde væk?

kærligst MS
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Svien med samleje og brug af tampon

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej MS

Jeg kan nok ikke så godt som gynækologen fortælle dig, hvad der er galt, dels er jeg ikke læge, og dels har jeg jo ikke undersøgt dig :1:.

Du mener ikke, at det er fordi du strammer, og de to ildrøde pletter kunne måske tyde på områder af dine slimhinder som er ekstra udsatte, tynde, måske mere modtagelige for tryk. Bruger I kondom og kunne det tænkes, at det handler om allergiske reaktioner?

Prøv at læse VESTIBULIT - VULVODYNI og se om det evt. siger dig noget - teksten er på svensk.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
jesper

det lyder dom det samme

Indlæg af jesper »

Hej, det lyder lidt som det samme jeg skrev om tidligere, det gjorde ondt på min kæreste når jeg skulle have penis ind, det gjorde så ondt indtil der blev smurt godt nok. Og det var hver gang.. Det startede bare lige pludseligt. Så legede jeg gynækolog selv og så det var som om huden i missen var sprækket, så vi blev enige om at hun skulle bruge bind i sin mens-periode og så vi skulle holde en uges afholdenhed bagefter.. Det har så hjulpet!! nu gør det ikke ondt og jeg kan lege med fingre igen..

Skal ikke kunne sige om det hjælper for dig. Men hvis det er det samme er du heldig..
Hilsen Jesper sneerup@hotmail.com
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG SMERTER VED SEX"