Smerter ved sex

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG SMERTER VED SEX
Besvar
Anonym.

Smerter ved sex

Indlæg af Anonym. »

Hej,

Nu har jeg været inde og læse en hel del om smerter ved sex. I mit tilfælde har jeg ikke altid smerter, og det er det jeg synes er lidt underligt. Til tider har jeg rigtige store smerter, og jeg gennemfører kun for at få det "overstået". Men andre gange har jeg ikke haft smerter som sådan, og det er lykkes mig at gennemføre flere gange uden smerter.? Og det er ikke fordi jeg ikke er våd - tværtimod. Jeg har været ved lægen og få undersøgt for kønssygdomme, men der var ikke noget galt. Jeg ved ikke om jeg skal tage til lægen igen, eller om han overhovedet kan gøre noget?
En anden ting er, at jeg ikke kan have en fyr kommer op i mig, det begynder simpelthen at svie så meget, hvad kan det skyldes?
Jeg vil bare rigtig gerne kunne nyde sex, jeg er kun 19 år, så vil gerne have noget ud af det. :(
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Smerter ved sex

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym.

Nu kender man ikke rigtig de præcise årsager til, at nogle unge kvinder har smerter ved sex. Der forskes i det. Har du overvejet om det f.eks. kunne være en allergisk reaktion over for kondomer, eller noget der sker cyklisk i forhold til din menstruationscyklus, eller om det har noget med p-piller at gøre?

Prøv at læse Lars V. Weström: VESTIBULIT - VULVODYNI, selv om det er på svensk.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg tror ikke det har noget med mine p-piller at gøre, da det også var før det - så det er svært at sige.
Men for at få det ordentligt undersøgt, er jeg nu af min læge blevet henvist til en gynækolog, så håber at det kan hjælpe, det er jo svært at sige hvad der er galt - så også for min egen skyld, at jeg ikke behøver gå og spekulere på hvad der er galt. Så håber det kun blir bedre. Og tak for svaret. :-)
En anden ting lige hurtigt - min søster har det helt på samme måde, er det et tilfælde eller? Min mor har aldrig haft problemer med det.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Smerter ved sex

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym.

Det kan være en tilfældighed, men det kan jo osse være noget genetisk bestemt, måske fra din fars gener :1:, men det vil undersøgelsen måske vise. Fortæl hvad gynækologen fandt ud af.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
lazzarotto

Indlæg af lazzarotto »

Hej
Det lyder til at være det samme problem jeg har bort set fra at jeg ved hvad der er "galt" med mig. Jeg sprækker simpelthen næsten hver gang jeg har sex med min kæreste. Vi har nu været sammen i 3 år, og jeg bliver 20 til sommer. Har altid haft problemer med "lillepigen", (svamp, blærebetændelse op til flere gange og blev opereret for celleforandring juni 2007), det sidste års tid er jeg så begyndt at sprække. Altså det vil sige, når vi har sex, så kan jeg mærke, at jeg sprækker bag til. Nogen gange har det blødt lidt og ofte er det ikke muligt at dyrke sex efter 2 dages tid igen, da såret skal hele. Hvad har du at sige til det, for det er et stort problem for mig hovedsagelig, da han er mere forstående.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Smerter ved sex

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej lazzarotto

Jeg er jo ikke læge og har derfor noget begrænset viden om helt specielle problemer, men jeg synes, at du skal få snakket med din læge, om hvordan du kan få undersøgt, hvordan du bedst kan hindre din hud i at revne.

Fortæl hvad din læge siger.

Samtidig skulle du måske overveje, det at kalde din kusse for "lillepigen", det er jo som at opfordre mænd til at være "pædofile", og det de færreste af os jo.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG SMERTER VED SEX"