Smerter ved samleje og blærebetændelse

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG SMERTER VED SEX
Besvar
katrine

Smerter ved samleje og blærebetændelse

Indlæg af katrine »

Jeg har længe søgt en løsning på mine mange gentagne urinvejsinfektioner, blærebetændelser og smerter ved samleje. Jeg er blevet undersøgt af læge og gynækolog og resultatet var ingen svamp eller kønssygdomme, ofte heller ikke tegn på blærebetændelse, på urinprøver selvom det føles sådan dvs det svier når jeg tisser.

Gynækologen sagde jeg spænder lidt, havde lidt rifter og behandlede mig for en sikkerheds skyld med zovir, hvilket virkede! Men nu er det det samme igen og jeg kan ikke få hende til at give mig recept på cremen igen da hun siger, at der ikke er tegn på at det vil få det til at forsvinde.

Jeg har ofte ondt ved samleje lige i skedeindgangen op mod urinrøret og nogle gange ondt i siderne ved min blære et par dage efter, så går det som regel i selv selv igen, selv om det aldrig helt forsvinder. Det hjælper på samleje hvis vi bruger glidecreme og tager det meget stille og roligt.

Selvom det helt sikkert er et følsomt urinrør der er tale om er det som om jeg også har smerter i skeden, måske bilder jeg mig bare ind det er skeden..?

Med venlig hilsen
katrine

p.s kender til alle de gode råd mod blærebetændelse og har afprøvet dem.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Smerter ved samleje og blærebetændelse

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Katrine

Zovir virker mod herpes, har lægen undersøgt dig for herpes? Herpes har det jo med at komme og gå.

Har du undersøgt om det kan være en bivirkning ved f.eks. brug af p-piller?

Du kunne f.eks. prøve med hormonstikpiller, hvis det f.eks. handler om tynde slimhinder, som man kender det fra kvinder, der er kommet i overgangsalderen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG SMERTER VED SEX"