Er lidt bange for hiv

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSSYGDOMME
Besvar
Daniel
Tilmeldt bruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: 27. maj 2006 14:46

Er lidt bange for hiv

Indlæg af Daniel »

Hejsa Per. det drejer sig om at jeg er lidt bange for hiv smitte. jeg havde mit 1. samleje med en pige som jeg ser engang imellem. hun er 16 år, og de fleste samlejer hun har er ubeskyttet. nu har jeg her i går morges haft samleje med hende igen ubeskyttet, og det skal siges at hun ikke er blevet testet endnu for kønssygdomme. men jeg er bange for det hiv og det kan jeg tænke på i flere timer. håber du kan hjælpe mig med denne angst. har læst inde på hivinfo.dk at der skal meget til før det bare smitter ved normalt samleje, samt at der er få piger i dk i den alder der ikke har det, men det ligesom jeg ikke er beroliget af det. kan du hjælpe? :(

der er desuden tale om et lille samleje på ca 5 mins tror jeg.

nå det kunne være lige meget egentlig. har fået et svar :lol:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er lidt bange for hiv

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Daniel

Det er vist uhyre sjældent, hvis det overhovedet er sket, at en dansk pige på 16 år er blevet smittet med hiv i Danmark. Så den mulighed tror jeg slet ikke er tilstede. Det er langt mere sandsynligt, at hun kan have fået Klamydia, som smitter ritig nemt og er meget udbredt blandt unge. Så husk at bruge kondom ved samlege, det er ikke varigheden af samlege, der bestemmer, at man m/k bliver smittet, men den omstændighed at den har været indenfor :1:.

Så husk kondom, hver gang!

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Klamydia.

:idea: Og kig under KLAMYDIA i kategorien OM SYGDOMME & SUNDHED her i PSYKE & SEX DEBAT

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSSYGDOMME"