Vedr. kønssygdomme og fast parforhold "uden" kondo

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSSYGDOMME
Besvar
Christian

Vedr. kønssygdomme og fast parforhold "uden" kondo

Indlæg af Christian »

Kære Per,

Først vil jeg sige mange tak for den meget omfattende og herlige webside du har. Den er informativ og en stor hjælp til os andre. Det et flot stykke arbejde du laver!!

Spørgsmålet.
Jeg har ledt længe efter informationer vdr. risikoen for kønssygdomme i et fast parforhold "uden kondom". Min kæreste og jeg er nu flyttet sammen og har taget næste skridt i vores forhold. Min kæreste har været meget genert og lidt utryk ved tanken om (sikker)sex og kønssygdomme, men har nu fået meget mere tillid til sig selv og vi har nu et rigtig godt elskovsforhold sammen (med kondom).

Vi har ikke haft andre forhold eller partnere før. Vi bruger kondom ved samleje, men vi kunne godt tænke os at gøre det uden! Vi har også planer om at stifte familie på et tidspunkt eller når 'heldet' indtræffer. Vi har begge tænkt os at lade os teste for evt. kønssygdomme hos vores læger. Hvis vi begge er "fri", er det så sikkert at have sex sammen "uden kondom" i et fast forhold eller er der stadig en risici for udvikling? :?

Bedste hilsner,

Christian
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Vedr. kønssygdomme og fast parforhold uden kondom

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Christian

Tak for rosen :1:

Hvis ingen af jer har haft sex med andre, så er der som udgangspunkt heller ingen af jer, der er smittet med nogen kønssygdom. Det eneste jeg har komme i tanker om er, at der har været formodninger om, at kondylomer kunne smitte ved hudkontakt som andre vorter, men jeg har aldrig hørt, at disse formodninger er blevet bekræftet. Så I kan roligt have sex uden kondom, hvis I ikke er bange for at blive gravide.

God fornøjelse :1:. Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSSYGDOMME"