Kønssygdomme i behandling og sex

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSSYGDOMME
Besvar
Gæst

Kønssygdomme i behandling og sex

Indlæg af Gæst »

Hej

Min kæreste har i dag fortalt mig at han tror han har fået en kønssygdom og derfor har bestilt tid hos lægen. [eek] Han beskriver det som knopper på kønsdelene, hvilket jeg, ud fra hvad jeg har kunnet finde på nettet, gætter på måske kan være kondylomer. (jeg har ikke selv bemærket noget, men det er også 3-4 dage siden "sidst".)

- Kan der være andre grunde til knopper på kønsdelene end netop det?

- Jeg kan ikke umiddelbart se at jeg er smittet, bør jeg gå til lægen og blive undersøgt alligevel, eller evt. vente til han er blevet undersøgt?

- Hvordan med sexlivet, hvis det viser sig at han er smittet?
Jeg har læst et sted at det kan tage MEGET lang tid før det forsvinder :8: . Vi har normalt ubeskyttet sex (p-piller)... jeg går ud fra at det er smartest at bruge kondom indtil vi ved om han er smittet (og undgå oralsex), men hvad hvis han er smittet og kommer i behandling, kan vi så dyrke ubeskyttet sex når bare han er under behandling eller?

- Og hvis vi begge er smittet... kan det så være ligemeget med beskyttelse eller?

Jeg synes det vil være ret ødelæggende for vores sexliv, hvis vi i flere måneder vil være nødt til at bruge kondom igen og ikke mindst helt droppe oralsex (for det er altså temmelig kedeligt at have oralsex med kondom). Så det er klart at det ville være rarest hvis det ikke nødvendigvis behøvede at være sådan, men omvendt er det jo heller ikke sjovt at skulle slås med sygdommen i endnu længere tid af den grund. :16:

Jeg kan se at du andetsteds på siden har omtalt knopper, unge mænd ofte kan have, der ikke er kondylomer, jeg vil derfor lige kommentere at vi er henholdsvis 27 og 28 år (og altså ikke helt unge) og begge har haft 2-3 sexpartnere før dette forhold.

Håber på et hurtigt svar

Mvh.
Mig :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kønssygdomme i behandling og sex

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mig

Hvis han ikke tidligere har haft knopper på pikken / penis, så er der en hvis sandsynlighed for, at det kan være kondylomer, men man kan jo få andre forandringer i sin hud end dem.

Det er langt sværere at se, om kvinder er smittet, dels kan kondylomerne jo sidde inde i kussen, og dels er kussen indvendigt ret folderig, og kondylomerne kan sidder og gemme sig rundt omkring i adskillige år - osse uden nødvendigvis at smitte. Det kræver en nøjere undersøgelse at finde ud af, om du har kondylomer. Men afvent lige, hvad svaret er på din kærestes knopper.

Hvis han har det, er det vigtigt, at I begge bliver undersøgt og behandlet samtidigt, så I ikke gensmitter hinanden. Hvor lang tid en behandling vil tage, er ikke til at sige, men snak med lægen om, hvordan I gør det mest hensigtsmæssigt, hvis ... .

:idea: Læs i PSYKE & SEX om Kondylomer

:idea: Og kig under KØNSVORTER - KONDYLOMER i kategorien OM SYGDOMME & SUNDHED her i PSYKE & SEX DEBAT

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSSYGDOMME"