Viden tak :)

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om FRA BARN TIL VOKSEN
Besvar
mig-male
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. jan 2007 19:45

Viden tak :)

Indlæg af mig-male »

Hej læsere.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle der kan fortælle lidt om det at blive voksen. Jeg er en dreng på 17 år, men temmelig begavet og tænker meget over, hvordan jeg er sammenlignet med andre og bare i det hele taget.

I øjeblikket går jeg rundt med en underlig fornemmelse i hele kroppen og kan ikke rigtig finde mig til rette. Har generelt svært ved at finde mig selv for tiden. Er det bare en identitetskrise?

Hvad tror i? Ville være glad for en masse indlæg :)


MVH mig
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Viden tak :)

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej mig-male

Det at blive voksen er en langsomt fremadskridende proces, som dels går fremad på nogenlunde samme måde for de fleste og dels er meget individuel.

Det generelle er f.eks. at man officielt er voksen/myndig, når man er 18 år med de rettigheder, det giver at være myndig, stemmeret, selvbestemmelse i forhold til forældre osv.
På det fysiske plan er mænds hjerner ikke færdigt udviklede før omkring 25-26 års alderen, hvilket vi desværre ser tydeligt afspejlet i trafikdrabsstatistikkerne.

Den psykologiske modenhed skrider meget individuelt frem, afhængig af personlighed, opdragelse, kultur osv.

Fortæl lidt mere konkret om hvad du gerne vil vide?

Dine kropslige fornemmelser er meget typiske for puberteten. Krise betyder egentligt "forandring", og du er jo i en identitetsforandring fra barn til voksne.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "FRA BARN TIL VOKSEN"