Hvor mange hensyn ?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om RYGNING
Besvar
Gæst

Hvor mange hensyn ?

Indlæg af Gæst »

Jeg er en mand på 60 år. Min kone 48 år. Vi har været sammen i 27 år.
Vi har begge røget altid. For 2 år siden besluttede min kone så at stoppe. Flere og flere steder skal man nu gå ud og ryge, og det er også helt fint med mig.
Når folk ikke selv ryger, skal jeg ikke genere dem med mit røg. Men i mit eget hjem, vil jeg altså have lov til at ryge. I starten af min kones rygestop
syntes hun også det var helt ok. Men nu siger hun at hun gerne vil ændre vores aftale. Det vil jeg ikke. Det var noget andet hvis hun var syg eller sådan.
Men hvad mener andre ?? Er det rimeligt at fordi hun ændre adfærd, at hun så skal bestemme rygepolitikken for mig, i vores fælles hjem....
Det samme gælder bilen, hvor vi også altid har røget, med åben vindue selvfølgelig.
Hvor meget hensyn skal jeg tage...Og hvor meget skal hun???
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvor mange hensyn ?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Det er jo et delikat spørgsmål, som du kaster op der. :1:

I og med, at din kone jo sikkert er holdt op af helbredsgrunde, så kunne det jo være en af grundene til, at hun er utilfreds med din røg, passiv rygning er osse stærkt skadelig. Hun har måske osse fået sin lugtesans igen, og så er rygere altså ikke det allerbedste at lugte til, lidt som at stikke næsen ned i et askebæger. :1:

Har I ikke mulighed for at lave en rygeafdeling i jeres hjem og en ikke-rygerafdeling, så I begge to kan holde ud at være der? Det kunne jo være en måde at dele røg og frisk luft lige.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "RYGNING"