Hvad kan det være?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG DERES TESTIKLER
Besvar
Guthra

Hvad kan det være?

Indlæg af Guthra »

Hej, jeg er en dreng på 16 år, og jeg har en slags "tredje testikel".

Den sidder oppe i toppen af pungen, og den er ligesom en testikel, kan man sige.
Den er dog ikke oval, eller rund som en testikel. Men den føles som en, bare i en slags "halv" version.

Kan det skyldes at jeg var sparket i testiklerne da jeg var mindre? (Har sket mange gange over i skolen).

Jeg læste omkring om testikelkræft, men der stod at det var på selve testiklen?

Er ikke helt sikker på hvad det er, så jeg tænkte at jeg ville spørge Dem, i håb om at du vidste noget :D

På forhånd tak,
Lars.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvad kan det være?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lars

Du har sikker lige opdaget dine bitestikler :1:

Billede

Testiklerne producerer sædcellerne, og i bitestiklerne lagres og modnes sædcellerne, inden de via sædlederne vandrer til sædblæren. Fra sædblæren skydes de ud gennem prostata, som tilsætter det det meste af sædens indhold, og videre ud gennem urinrøret (pikken). Er sædcellerne meget heldige så møder det et modent æg :1:. Gudskelov for os mennesker, er det kun meget få sædceller beskåret at møde et æg :28:

Har man ikke seksualundervisning i skolerne mere???

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

På tegningen er bitestiklen "sammen" med testiklen, og jeg har så derfor taget mig den frihed at tegne situationen hos mig (så præcist som muligt :)).

P.S: Størrelsen er ikke realistisk, men den er omtrent den samme størrelse som den mindste testikel.

Billede
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Hvad kan det være?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lars

OK, det er så næppe dine bitestikler medmindre, der er en knude på den ene. Det er ikke muligt for mig at fortælle, hvad det er, så jeg synes, at du skal gå til lægen og blive undersøgt.

Fortæl hvad lægen fandt ud af.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG DERES TESTIKLER"