Angst for at blive syg

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ANGST
Besvar
Tobias

Angst for at blive syg

Indlæg af Tobias »

Du har tidligere givet mig et godt svar så jeg prøver lige igen. Hvad stiller man op hvis man næsten hele tiden går rundt og er bange for at blive alvorligt syg.

På forhånd tak

Tobias
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Angst for at blive syg

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tobias

Angst for at blive alvorligt syg, som du beskriver det, hedder Nosofobi. Nu skriver du ikke, hvor gammel du er, eller om du har været ude for noget, der kunne udløse din angst. Men er der ikke nogen speciel ydre anledning, så kan den slags angst nogen gange handle om, at man i virkeligheden har lidt angst for livet, at man ikke rigtig tør gå ind i livet og leve det fuldt ud.

En klient, jeg har haft, var konstant bange for at få brystkræft, men her var der en kontant ydre anledning, nemlig at hendes mor var død af brystkræft.

Hvad kunne være årsagen til din angst?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tobias

Angst for at blive syg

Indlæg af Tobias »

Jeg er 25 år og min mor døde for nogle måneder siden af kræft. Jeg ved det er naturligt at blive bange for selv at blive syg når hun lige er død men jeg synes det fyldet alt alt for meget.

Tak

Tobias
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Angst for at blive syg

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tobias

Ja så er det jo forståeligt, at du kan få de tanker. Hvis det fylder for meget, som du skriver, så kontakt en professionel psykoterapeut og få det bearbejdet.
:idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ANGST"