Tvang og katastrofetanker (mon du fik den i første omgang?)

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ANGST
Besvar
Thomas B

Tvang og katastrofetanker (mon du fik den i første omgang?)

Indlæg af Thomas B »

For søren Per; du må give mig et råd - please.

Ja, jeg skal måske se at få booket en tid hos en terapeut. Men inden da har du måske nogle fifs eller irriterende interessante indfald. Jeg har det umådeligt svært, hvis jeg har lavet en fejl på arbejdet. I mange dage efter kan jeg gruble over den og forestille mig det værste, der kan ske. Jeg bliver totalt fanget ind i den negative spiral, hvor jeg til sidst nærmest ser mig selv må forlade både job og egen bolig. Og det er meget svært at få fat i en logik, der kan holde mig på fornuftens vej. Det er meget plagsomt, og mit humør er totalt dernede, hvor min læge siger, at jeg har en middel depression.

I håbet om din hjælp

Thomas
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tvang og katastrofetanker (mon du fik den i første omg

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Thomas

Det bedste råd er nok, at du får en professionel psykoterapeutisk behandling. :idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Der er ikke nogen logik i den slags tvangstanker, altså ud over, at de komme fra noget i dig. Er du perfektionist?
Du kunne måske prøve at følge din frygt helt til dørs: Hvis nu det sker, hvad sker der så, og hvis det sker, hvad sker der så, og hvis det sker, hvad sker der så, og hvis det sker, hvad sker der så, osv.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ANGST"