Tungekys

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KYS
Besvar
Fie

Tungekys

Indlæg af Fie »

Hej Per H. K.

Jeg har været gift i 10 år og har 2 børn på 8 og 5. Børn arbejde osv. har været hårdt for parforholdet - alt sammen meget klasisk. Jeg er glad for min mand. Jeg elsker ham, jeg er ikke forelsket mere. Min lyst fejler ikke noget, men jeg har problemer med at tungekysse. Det har jeg ikke lyst til mere.

Enkelt gange får jeg lyst (til tungekys), men det går som regel hurtigt
over. Jeg kan ligefrem væmmes ved det og få kvælningsfornemmelse af det. Har du mon et råd?

Kærlig hilsen
Fie
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tungekys

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Fie

For nogen mennesker er det sådan at kys og især tungekys er langt mere
intimt end f.eks. samlege, så måske kan din manglende lyst til tungekys være et udtryk en kropslig reaktion på problemer i dit forhold til din mand.
Måske kunne det handle om et ønske om afstand i jeres forhold, som du ikke
har nu?

I få tilfælde kan der ligge f.eks. orale overgreb bag ulyst til tungekys,
men det lyder ikke som om det er tilfældet for dig.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Fie

Tungekys 2

Indlæg af Fie »

Hej Per H.K

Tak for dit svar. Du skriver: "ønske om afstand i jeres forhold, som du ikke har nu?" Jeg tror ikke helt jeg forstår spørgsmålet. Mener du Kropslig/seksuel afstand eller afstand (pause i forholdet). Uanset kan jeg vist ikke besvare spørgsmålet. Vi har haft mange konflikter og svigt i forholdet (ikke utroskab, vold eller lign.), men via terapi arbejdet vores forhold hen imod at give/få (imago-teori), hvilket har været vældigt givende for os. MEN de der kys, nyder jeg altså ikke mere. Kan det mon være de gamle konflikter, der sidder i kroppen, så jeg ikke ønsker at give det sidste og i såfald, kan disse erindringer mon komme ud af kroppen igen?

Kærlig hilsen
Fie
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tungekys 2

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Fie

Spørgsmålet var heller ikke helt nemt at formulere. Jeg mente, som du skriver, at det kunne være uafsluttede konflikter som får det kropslige udtryk, og når man har konflikter giver det sig jo ofte udtryk i afstand, og man kan jo sige tungekys er meget LIDT afstand. Altså at det er en måde for dig at lægge afstand til din mand, måske.

Men det kunne jo osse være noget så enkelt som at din mand ikke er specielt god til tungekys, har dårlige ånde, at du i grunden ikke tænder på tungekys osv. altså helt almindelige grunde. Man SKAL jo ikke kunne lide tungekys. Jeg tror, at hvis man lavede en tungekysundersøgelse, så ville der være ret mange, der ikke tungekysser andet end ved festlige lejligheder.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Fie

Tungekys 3

Indlæg af Fie »

Hej Per H. K.

Tak for dit svar. Jeg tror du har ret i, at det er min måde lægge afstand
på, og det bliver det jeg må kigge på.

Tak for hjælpen

Hilsen
Fie
Besvar

Tilbage til "KYS"