Tørhed i skeden

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG FUGTIGHED (For fugtig eller for tør)

Besvar
Mia

Tørhed i skeden

Indlæg af Mia »

Ok, nu prøver jeg om jeg kan finde mit svar her! Som så mange andre, skriver jeg her, da jeg syntes at det er for flovt at spørge min læge, eller andre!

Jeg har et problem med at blive våd når jeg skal have samleje, det er ikke fordi at jeg ikke har lyst, for det har jeg. Men der sker simpelthen ingenting dernede!

Når jeg tænker tilbage, (dvs 6 år tilbage) så fik jeg mit problem efter at jeg havde haft en kønsygdom (de der kondylomer) jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre?

Jeg håber at du/i kan hjælpe, da det genere mig meget.

Kh Mia
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tørhed i skeden

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mia

Der er ikke noget flovt ved at spørge sin læge om tørhed i skeden, det er der mange kvinder, mindst hver tiende, der oplever af mange forskellige grunde.

En væsentlig grund kan være manglende ophidselse eller manglende lyst, at man i virkeligheden ikke har så meget lyst, er for træt, for sur på partneren, synes man bør have lyst men ikke har det, sygdom f.eks. sukkersyge osv.

En anden grund kan være at man har en infektion der generer skedens slimhinder, så de ikke kan producere den fornødne mængde væske, f.eks. svamp.

Det kan skyldes p-piller - nogen kvinder reagerer med nedsat fugtighed og andre med forøget - det er individuelt.

Og der kan være en del andre grunde f.eks. oplever mange kvinder, der kommer i overgangsalderen nedsat fugtighed. Så for en ordens skyld så gå til din læge og bliv undersøgt. Og imens så kan du afhjælpe den manglende fugtighed med f.eks. eksplorationscreme, som du kan købe på apoteket.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Mia

Tørhed i skeden (2)

Indlæg af Mia »

Hmm så må jeg vel få taget mig sammen til at komme op til den "onde" læge

Tak for din respons!

Mia
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG FUGTIGHED"