Identitets forvirring

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG KÆRESTER
Besvar
yfo

Identitets forvirring

Indlæg af yfo »

Hej.

Jeg er en pige på 17 år, og jeg er ekstremt forvirret i øjeblikket ( eller dvs. det har jeg været on/off i 4 mdr.)
Det handler generelt om min seksualitet, jeg har altid forgudet mænd, og alt hvad mænd indebærer, den sidste kæreste jeg havde var for 1 års tid siden.
Siden da, har jeg været sammen med flere forskellige, men aldrig noget seriøst, eller noget der kunne føre til mere end bare flirt, for de interessere mig pludselig ikke mere, når jeg kysser med fyre er det ligemeget, jeg gør det egentlig bare af behov, jeg har ikke nogen interesse i sammenværet med fyren. Jeg gør det bare for sådan er det. Jeg kan ikke føle noget,

Hvad er der med mig?

Jeg når aldrig videre end til første møde, for jeg bliver pludselig frastødt. Og har bare lyst til de skal forsvinde.
Det har selvfølgelig fået mig til at tvivle på min seksualitet, men når jeg tænker på om jeg kan være lesbisk, bliver jeg ekstremt frastødt af tanken og skræmt - hele min krop skriger jeg har ikke lyst til at være lesbisk (det har intet med andre mennesker med anden seksualitet end hetero at gøre).
Jeg har intet i mod at være sammen med piger, tror jeg har kysset med lige så mange piger som med fyre, men jeg føler intet for pigerne, ikke andet end ophidselse .. og det kan jeg kun forestille mig er meget normalt?!

Men sagen er at jeg er blevet lige så ligeglad og følelseskold overfor mænd som jeg altid har været over for piger.
Og på en eller andenmåde har jeg fået den her tanke om at være lesbisk slået godt fast i hovedet.
Det, jeg er kommet i tvivl om, er, om jeg kan få følelser for piger - det skræmmer mig.
Der er en følelse indeni mig, der bliver ved med at give mig tvivl, og jeg bruger hver eneste dag på at gennem analysere hvad der gør at jeg lige pludselig kan gå fra man-hunter til slet ikke at være interesseret i dem.

Min opførelse frustrerer mig også, for når jeg er i byen har jeg lagt mærke til at jeg ikke bliver tiltrukket af piger, og det er generelt mænd der tiltrækker mig.
Og jeg ender som regel også op med en fyr.

Så igen er der noget inden i mig der får mig til at tænke på om jeg er samme med den her fyr, for indirekte at overbevise mig selv om, at jeg er hetero og ikke lesbisk, fordi jeg netop den seneste tid overhovedet ikke føler nogen lyst til mænd, der er bare et behov - forstår du?

Hele denne frustration går udover min hverdag, jeg er så opsat på at vide hvem jeg er, at jeg ikke ser glæde i noget specielt. Jeg prøver at se mit "problem" fra alle vinkler og det driver mig til vanvid, at jeg ikke kan finde ud af mig selv.

Jeg vil ønske du muligvis kunne sætte et perspektiv på mit billede her.

Mhv. Sofie
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Identitetsforvirring

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Sofie

Først et svar du næppe kan lide :1: - du er helt tydeligt i puberteten, og dine spekulationer er meget almindelige for netop den periode af ens liv.

Noget andet er så, om du egentlig går og sørger over den kæreste, som du havde for 1 år siden? For dine reaktioner kunne osse ligne sorgreaktioner.

Endelig så er mennesker næppe enten heteroseksuelle eller homoseksuelle eller biseksuelle, personligt tror jeg, at mennesker er multiseksuelle. Mennesker er nysgerrige af natur - og kulturen forsøger hele tiden at kategorisere, forenkle og nogen gange at fordømme det anderledes. Natur og kultur modarbejder ikke sjældent hinanden. :1:

Du er ikke nogen fast størrelse, du er et menneske i en livsfase med en rivende udvikling, det kan virke forvirrende. Du er først nu for alvor ved at danne din identitet - og er langt fra færdig med det. Og de fleste (kreative) mennesker justerer løbende deres identitet gennem hele livet. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG KÆRESTER"