Elsker mig? Elsker mig ikke?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG KÆRESTER
Besvar
Clara

Elsker mig? Elsker mig ikke?

Indlæg af Clara »

Hej
Jeg har snart været sammen med min kæreste i et halvt år, han fylder 20 år til december og jeg er lige fyldt 17 år. Jeg er hans første rigtige kæreste. Vi har det super godt sammen, både med oppe- og nedture. Jeg elsker ham rigtig meget og han betyder alt. Men han har det bare ikke helt på samme måde, han ved ikke om han elsker mig. Han siger at jeg er den mest fanastiske pige han har mødt, men han ved ikke hvad han føler. Det underlige er, at han sagde at han elskede mig da vi havde været sammen i 2 måneder, men nu har han været i tvivl i snart 3 måneder. Jeg ved ikke hvordan jeg skal tolke det, og jeg ved heller ikke hvad han går og tænker på, om han er ligeglad med mig, fordi han ringer eller skriver meget sjælden til mig. Men når vi er sammen, har vi det fantastisk sammen, problemet er bare, at jeg snart har brug for gensidig kærlighed.
Jeg håber, at du kan hjælpe mig. Hvad skal jeg håbe og tro? Og hvad skal jeg selv gøre?

mvh Clara
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Elsker mig? Elsker mig ikke?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Clara

"Den mest fanatiske pige ..." - "kærligheds"fanatiker måske? Nå spøg til side, jeg ved godt, at der sikkert skulle have stået "fantastiske", men det er nok det, man kalder en Freudiansk fortalelse :1:.

De færreste mennesker ved ikke, hvad andre mennesker mener med "at elske", de fleste går ud fra, at det betyder det samme for andre, som det betyder for dem selv, men det gør det ikke. Jeg har ikke mødt mange mennesker, der i grunden kunne beskrive præcist, hvad de mente med "at elske". Så hvad mener du med at elske? Og hvad tror du, at han mener med at elske?

Jeg kan fortælle dig, hvad at elske er for mig. For mig er det at elske et andet menneske en spontan følelser, der gør, at jeg ikke kan lade være med at sige til det andet menneske: "Jeg elsker dig" - og 10 minutter efter elsker jeg ikke det andet menneske, der er jeg optaget af noget andet - jeg nyser jo heller ikke hele tiden. :1: For andre mennesker er det en konstant følelse, en filosofi, en livsforsikring, og hvad ved jeg. Så hvad er det for dig?

Når I er sammen, så oplever du jo gensidig kærlighed, du skriver, at I har det fantastisk sammen, så hvad er det præcist du mangler fra din kæreste? Kærlighed er et meget upræcist begreb, som de fleste mennesker heller ikke er enige om, hvad betyder. Hvis du spørger ham om noget, han ikke ved, hvad du i grunden mener med, men som han samtidig tror, at han burde vide, så vil han formenligt trække sig lidt. Fortæl ham konkret, hvad du kunne ønske dig - og pas på, at du ikke bliver "kærligheds"fanatiker :17:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG KÆRESTER"