Problemer førte os fra hinanden

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG KÆRESTER
Besvar
Ingen bruger endnu

Problemer førte os fra hinanden

Indlæg af Ingen bruger endnu »

Hej Per

Jeg er en dreng på 16 og går på efterskole lige pt, men er færdig om 4 dage. Jeg har været sammen med min kæreste 2 år og 3 måneder, men hun har for et par dage siden slået op. og grunden kan jeg ikke få mig selv til at forstå, hun siger vi var for tit uvenner og vi skulle være mere fri. men det sagde jeg til hende for omkring 4-5 måneder siden, da jeg allerede kunne se problemet ved det. men der sagde hun det ikke var noget problem, som jeg nu ikke forstår hvorfor hun ikke kunne indse det. Vi har haft et super forhold osv, vi har det rigtig godt med hinanden forældre. men et par dage inden hun slog op, synes jeg hun virkede mærkelig, på den måde hun skrev på og snakkede på da vi ringede sammen. en aften tog jeg mig tid til at ringe til hende for at få snakket det igennem. men da jeg spurgte hvad der var galt, sagde hun der slet ingen ting var galt. jeg har altid kunne se hvis der var noget i vejen med hende eller hun havde været ked eller lignende.
hun har aldrig før haft så langt forhold, men hun var virkelig lykkelig har hun altid sagt.
en fredag jeg var kommet hjem skulle jeg ha været sammen med hende, men hun afviste mig fordi vi skulle ud til min farfar. hvor hun skulle ha været med, da han fyldte år den dag. da jeg så var kommet hjem, ringede jeg til hende og spurgte om der var problemer, så sagde hun "ja", spurgte hvad. det var omkring vores forhold. men hun havde allerede taget sin beslutning inden jeg vidste hvad der var sket eller noget.
dagen efter! den dag slog hun op, var jeg helt knust og var så græde færdig. selv om jeg havde været sammen med andre piger før, har dette forhold med hende været noget helt specielt! hun sagde grunden at vi var tit uvenner og vi skulle være lidt mere fri. men noget slet ikke at sige noget før hun slog op! :?
efter 1-2 timer hvor jeg var helt nede og græd vildt. kyssede vi igen og senere på aftenen var vi i seng sammen. blev endnu mere forvirret? dagen efter skrev vi stadig sammen som vi var kæreste osv, men vi var ikke mere sammen den weekend, hun synes vi skulle se hvordan de sidste 2 uger over på min efterskole gik imellem os. Jeg tænkte jeg stadig kunne vinde hende tilbage ved at vise jeg virkelig kunne tage mig sammen. og en uge efter spurgte jeg hende om hun ville med hun og spise, ville hun meget gerne. da vi så sad der over en god stor bøf osv. holdte vi hinanden i hånden og så hinanden øjene og hun sagde, "hun gerne vil ha mig tilbage, for hun savnede mig rigtig meget" - vi kyssede også den aften og stod sammen som vi var kærester. men jeg spurgte om vi så skulle begynde at komme sammen igen, men hun svarede at hun ikke ville lige nu. som jeg ikke forstår da hun lige havde sagt hun vil ha mig tilbage. den weekend var vi heller ikke mere sammen. men dagen efter den middag, gad hun mig lige pludselig ikke igen. men så senere på ugen var hun tæt på at tage mig tilbage igen da hun synes jeg havde forbedret mig osv, men 2 timer senere ville hun pludselig ikke igen. Jeg er så skide forvirret. nu er der gået en uge og jeg er snart færdig på skolen. Hun skrev til mig at det var hendes livs største fejl, men hun fortryder ikke. en fejl fortryder man da efter min mening ?
skriver lange beskeder med det er ufatteligt at vi er gået fra hinanden når hun kunne se at jeg har forbedret mig osv. hun giver mig helt ret i det jeg skriver men hun gider stadig ikke gi det en chance til, hun siger hun tror det bliver det samme igen selvom hun kan se jeg har forbedret mig. og hun vil ikke igennem det med at slå op igen hvis det skulle blive som sidst? men nu siger hun pludselig at det ikke skal være os igen.
Efter hun havde slået op har hun ikke været alene en eneste dag, hun har lavet alt muligt været sammen med andre, til stranden osv. burde man ikke ha kæreste sorg, jeg ligger selv i min seng og stadig er helt knust. hun har været mig utro en gang før, det kunne jeg også ha gået fra hende, men blev enig med mig selv om vi skulle gi det en chance for vidste hun kunne forbedre sig til IKKE at gøre det igen. Der hjalp jeg hende og gav hende chancen fordi jeg stolede på hende.

Jeg er så sindsygt forvirret over det hele!

mit spørgsmål er, hvorfor kun ikke bare kan gi det den chance og hvorfor hun skifter mening hele tiden osv ? bare gi mig nogle svar hvis du kan hjælpe mig?

Ved ikke om jeg har skrevet mit indlæg det rigtige sted, ellers må du undskylde.

Hilsen den forvirret knuste dreng
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Lige til at starte med vil jeg sige at du nemt kan blive forvirret over tingene og misforstå dem når du er forelsket, ked af det og måske endda en smule desperat og bange!

Q1: "Hvorfor kan hun ikke bare gi det den chance til?"
A1: Tjah, lige nu føler du nok at hun er utaknemlig for at du har givet hende en ekstra chance dengang hun dummede sig, men du tænker ikke på at situationen var anderledes, hvis vi går udfra at hun ikke elsker dig nu så er det kun dig som elsker hende. Dengang hun var dig utro elskede i begge hinanden og kunne derfor lettere finde en middelvej og forstsætte forholdvis normalt. Hvis hun ikke er forelsket i dig, så synes jeg det er unfair af dig at stille krav til at hun skal give dig en chance til. Hvem ved? Måske har hun givet dig en chance uden at fortælle dig og måske har du allerede forspildt den chance, det kan du jo ikke vide, men hvis hun følte at hun kunne give dig en ny chance ville hun nok gøre det!


Q2: "hvorfor skifter hun mening hele tiden osv ?
A2: Jeg vil sige.. specielt på dette område kan det måske være svært for dig at acceptere at det er overstået og du måske lige bilder dig en lille smule ind selvom hun måske er ubeslutsom. Det er nok en blanding af ikke at ville gøre dig ked af det og en blanding af at hun ikke tænker sig ordentligt om.


Hvad siger du Per? Synes du ikke det lyder fornuftigt?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Problemer førte os fra hinanden

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ingen bruger endnu

:!: Først: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!!

Når hun skifter mening hele tiden, så kan det være fordi, der jo både har været noget godt mellem jer og fordi, der har været noget mindre godt. Det gode trækker den ene vej og det dårlige trækker den anden vej. Når hun er kommet lidt på afstand af det dårlige, ja så trækker det gode og omvendt.

Når man er 16 år, så skal man nok belave sig på, at der står en del kærester i kø i fremtiden. Det er kun de allerfærreste, der fortsætter med en teenagekæreste.

Det bedste du kan gøre nu er at lade hende være, og så se om hun vender tilbage til dig. Gør hun ikke det, så kan du nok ikke gøre så meget andet end at sørge færdigt over hende :26: - og være glad for det gode I har haft sammen, og det som du har lært om dig selv og piger sammen med hende.

Da ingen af os i grunden ved, hvad der foregår inden i hende kan anonym1's forslag måske osse være rigtige.

Som du kan se, har jeg flyttet dit spørgsmål til det rigtige forum. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG KÆRESTER"