Præstationsangst!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG KÆRESTER
Besvar
Dreng17.

Præstationsangst!

Indlæg af Dreng17. »

Hej, jeg er i lidt af en knibe, min kæreste vil gerne have sex sammen med mig, men jeg bliver meget angst for om jeg gør noget forkert, faktisk er det så slemt at jeg har svært ved at få rejsning af det, selvom jeg virkelig gerne vil gøre det bedste for hende! Jeg kan sagtens få rejsning når jeg onanere!?

Hvad skal jeg gøre?

Mvh. Fortvivlet dreng - 17 år.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Præstationsangst!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Dreng17

Som udgangspunkt gør du ikke noget forkert. Det er ikke din opgave at vide på forhånd, hvad din kæreste kan lide eller ikke lide, lige så lidt som det er din kærestes opgave på forhånd at vide hvad du kan lide :1:. I må hver især lærer hinanden, hvad I kan lide, og som det allersjoveste undersøge hvad der er dejligt hos hinanden. Du gør sex til en præstation. Sex skal være leg og derfor vælge jeg ofte at kalde det samlege, når det kommer til det punkt.

Da jeg var ung havde jeg en rigtig dejlig kæreste, Gudrun, som jeg fandt ud af seksualiteten sammen med. Vi havde en masse dejlig sex med hinanden et helt år, inden vi turde have egentligt samlege (Der var ikke p-piller den gang.) Og det er jeg faktisk rigtig glad for, for vi lærte rigtig meget om hinandens kroppe og alle de gode steder. Tak Gudrun :1:.

Du vil "virkelig gerne vil gøre det bedste for hende!", og det er det der er problemet. Du kan ikke nøjes at gøre det godt for hende, og da du ikke ved hvad det bedste er, så er du fanget i en fælde. Der findes et fornuftigt ordsprog, der lyder: "Det bedste er det godes fjende!"

Så det du skal gøre, det er at være nysgerrig, at turde tage chancer, at turde spørge, at turde sige til og fra, at turde eksperimentere, at turde kikse, at turde forlange en revanche, hvis det ikke helt blev som du gerne ville - og så var det måske en god ide at læse noget om hvordan med sex.
:idea: Anna Louise Stevnhøj: Før den første gang, Bogen til unge om kys, kæleri, krop, sex og følelser. Lån den på Biblioteket

:idea: Og kig under DRENGE OG FØRSTE GANG i kategorien OM DRENGE her i PSYKE & SEX DEBAT

:idea: Og under MÆND OG PRÆSTATIONSANGST i kategorien OM MÆND her i PSYKE & SEX DEBAT

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG KÆRESTER"