Underlig og uforståelig drøm

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRØMME
Besvar
Confused!!

Underlig og uforståelig drøm

Indlæg af Confused!! »

Hej!

Jeg havde en meget mærkelig drøm i nat, som jeg ikke helt kan få til at hænge sammen, jeg kan heller ikke huske den hele længere, da de forsvinder forholdsvidst hurtigt, og jeg endda sov efter den igen.

Men tror jeg vil starte med at genfortælle det af den jeg husker.

Hvor den foregår henne kan jeg ikke erindre, desværre.

Men det der sker er, at jeg og en barndomsveninde åbenbart bliver forfulgt af nogen (hvem/hvad er gået tabt), og så har vi den evne at "teleportere" os væk på en eller anden underlig måde, hvor vi så havner et helt andet sted, ja en helt anden verden. Vi er frem og tilbage fra denne verden et par gange, og vi blir tydeligvis flere der skal med, og de mennesker der indtræder i dette, er meget specielle folk, karakteristik er også for svær at give for mig. Vi laver så en af disse teleportationer, denne er en meget stresset en af slagsen, da vi åbenbart bliver jagtet meget tæt, og har svært ved at lykkes med den, der dog lykkes. Men det relevante er (tror jeg selv) at vi under denne teleportation er et helt andet sted, af en åndelig form, meget svært at forklare. Vi er så sammen her, rykker tættere og kysser først, og dyrker derefter sex. Det hele er meget sjæleligt og virker for mig herefter meget smukt. Herefter virker det som om at hun pludselig lader til at undgå mig, vi har ikke denne teleportationsevne længere åbenbart, og hun gider mig tydeligvis slet ikke.
Jeg skal åbenbart selv bruge denne teleevne senere hen, men det lykkes mig aldrig, da jeg skal igennem en masse ting inden, og det kan simpelthen ikke sker (det er sådan nogle underlige ting, som at nummer tre i rækken af en bar skal spise nogle peanuts), ved ikke om hun er med i dette. Noget af det sidste i drømmen er, at hun åbenbart er sammen med en anden, jeg ser dette for mig, og det var slet ikke af samme åndelige grad som det andet.

Ved godt det hele lyder totalt fucked op, men har prøvet at gengive det så godt jeg kunne.

Veninden er en jeg sås med i de helt unge år, dette blev så færre og færre og til sidst aldrig. Vi endte så med nu at se hinanden på noget skoleting, ikke særlig meget, andet end på gangene og sådan.
Har mens jeg gengav det hele nok også forstået lidt mere af det selv, da hun lidt havde noget kørende med en jeg kender.

Men så noget vigtigt, hvorfor er det jeg vågner op, og så savner hende? Jeg kender hende jo ikke rigtigt, er 100 år siden vi rigtig sås. Forstår det virkelig ikke...

Jeg læste lidt i den anden tråd, men kan ikke se hvilke spørgsmål jeg sku stille til det her, da der ikke er de samme ting som i den anden såsom tog, veninde, headset etc.

Tja, ved godt det er meget rodet, men er også lidt sent jeg fik taget mig sammen til at skrive det hele ned, da det efterhånden er et par timer siden jeg havde drømmen .. Desuden blev drømmen efterfulgt af en helt anden drøm, så der er mange ting i mit hoved.

Mvh den forvirrede
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Underlig og uforståelig drøm

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Confused!!

Fortæl lige om du er mand eller kvinde og hvor gammel du ca. er.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Confused!!

Indlæg af Confused!! »

Nårh ja, undskyld.
Jeg er en mand på 18 år

Jeg har nu læst de to links du har henvist til i foraet.

Det virker til jeg har haft en ret typisk Freud-drøm, blanding af dagrester og barndomsminder. Kan bar stadig ikk forstå, hva den vil mig..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Underlig og uforståelig drøm

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Confused!!

Det kunne måske være en drøm om længsel eller forelskelse, er du i et forhold lige nu? Du skal åbenbart bruge noget fra en anden person (kvinde) for at komme i en anden (og mere åndelige) tilstand.

Drømmen er nu nok slet ikke spor "fucked op", det er blot et spørgsmål om at vide mere om dig. Og nogen gange kan man bede sine drømme om svar på tidligere drømme, så læg mærke til dine drømme det næste stykke tid.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ku godt tænkes, har kun været i et enkelt forhold, som sluttede meget brat pga. kæresten fik andre tanker ret tidligt. Men det at det er en bestemt person, er det ligegyldigt? Jeg vågnede jo op og følte jeg savnede hende, jeg synes det er mærkeligt
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Underlig og uforståelig drøm

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Confused!!

Hvilke kvaliteter tillægger du hende, og er det nogen kvaliteter, du savner fra en anden - eller hos dig selv? Var den gamle veninde i stand til at bringe dig i en anden (åndelig) tilstand, var din kæreste?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Confused!!

Indlæg af Confused!! »

Altså var kun sammen med min eks i en lille måned, så der var vi stadig nyforelskede, og alt var fryd og gammen. Tror ikke jeg kan pege fingre på noget som helst der, udover måden det skete på, "stjal" hende lidt fra en ven, men kan ikke se om det sku ha nogen betydning.

Ved ikke helt hvilke kvaliteter jeg tillægger hende, kender hende som sagt ikke særlig godt længere, hun virker som en sød pige. Deler til dels de samme interesser som jeg.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Underlig og uforståelig drøm

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Confused!!

Den måde, jeg bruger til at forstå drømme på, er en gestaltterapeutisk. Den siger, at alle dele af drømmen er dele af dig selv. Så hvad repræsenterer pigen hos dig? Hvad repræsenterer "teleportation" hos dig? Hvad repræsenterer "en helt anden verden" hos dig?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Confused!!

Indlæg af Confused!! »

Hej igen.
Jeg har sådan set ikke noget spørgsmål denne gang, ville faktisk bare beklage jeg slet ikke svarede til sidst. Ser først nu da jeg genlæser det, at det var en anelse overlegent. Så vil bare benytte lejligheden til at sige tak for at du læste og kom med respons :)
Jeg fandt aldrig ud af hvad det hele betød, det eneste jeg fandt ud af, var at drømme er hamrende interessante at lege med, og tyde på.
Mvh
Besvar

Tilbage til "DRØMME"