Højdeskræk

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRØMME
Besvar
Gæst

Højdeskræk

Indlæg af Gæst »

Hej Per.

Jeg har haft et psykoterapiforløb, fordi jeg var kommet lidt ud af balance.
Og der dukkede så gamle traumer op, som blev belyst og bearbejdet.
Nå men hver gang jeg får sat ord på et psykisk emne som burde bearbejdes, så dukker der drømme op, som alle handler om min højdeskræk. Angst for at falde ned, blive lammet af skræk. Jeg græder både i drømmen og når jeg vågner. Men der er aldrig lykkes mig at fuldføre drømmen. Enten at falde eller at redde mig selv ned igen. Det er svært for mig at finde meningen, bortset fra den fælles angst.
Du har et sted skrevet at drømme aldrig vil skade. Og at alle dele er en del af en selv.
Men når jeg klamre mig til en bjergvæg eller en trappe ude af stand til at bevæge mig. Og vågner derfra, hvordan kommer jeg så videre med den drøm, uden at være bange for at sove igen ?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Højdeskræk

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Først og fremmest så kan du prøve at tænke på, hvad vil drømmen sige mig? Hvad handler min højdeskræk mon om? Ofte handler den jo om angst for kontroltab. Hvordan har du det med kontroltab?

På hvilken måde oplever du dig i dit liv p.t. ude af stand til at bevæge dig?
Hvad var det grundlæggende tema i din terapi?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Højdeskræk

Indlæg af Gæst »

Tak for så hurtig svar. Og tak for de gode spørgsmål. Det hjælper mig meget at vide at højdeskræk er et spørgsmål om kontroltab. Så kan jeg næsten se en sammenhæng, også det med ikke være i stand til at bevæge mig. Desværre tror jeg ikke der findes løsninger i mit virkelige liv. Og håber den erkendelse er nok til at holde drømmene lidt på afstand. Igen tak for hjælpen.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Højdeskræk

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Måske kan du bede dine drømme om at få en drøm med en evt. løsning på problemerne, og hvis det ikke virker, så er der jo nok et tema, der er værd at arbejde videre med :1:.

Held og lykke med det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRØMME"