Migræne - stress?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om HOVEDPINE OG MIGRÆNE
Besvar
Dreng 12

Migræne - stress?

Indlæg af Dreng 12 »

Jeg er en dreng på 12 år og jeg "lider" desværre af migræne, og det er ikke en lille migræne. Min speciel læge, siger at det nok går væk, når puberteten er færdig, og det håber jeg sandelig på.

Hver gang jeg har andfald (2-3 gange ugentligt) , føler jeg mig stresset, og svare surt på alle der spørger mig om bare den mindste ting. Jeg føler mig håbløs. Det værste jeg har været ude for er at engang, da jeg havde andfalet i over 2 dage (stort hovedpine anfald), fik jeg faktisk næsten ikke engang lyst til at leve. Det erm meget sjældent, og kun sket 1 gang. Det mest normale er som sagt, en slags stress, og følelsen af håbløshed. Hjælp mig.

Jeg hved ikke hvad jeg kan gøre hved det. Er træt af at føle mig stresset når jeg har migræne. noget jeg kan gøre hved det, noget andre kan gøre hved det?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Migræne - stress?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Dreng

Det er jo en rigtig træls situation for dig og der er desværre ikke så megetjeg kan gøre for dig. Men først og fremmest finde ud af hvad der kan gøre dig stresset på en dårlig måde - altså ud over migrænen - og så prøve at undgå det.

Hvis dine venner og din familie ved at din irritation skyldes din overfølsomhed når du har migræne, så tror jeg ikke du behøver at bekymre dig om din irritation. De kan sikkert godt forstå at det er svært for dig.

Måske kunne det være en god ide at lytte til noget afstressende f.eks. cd'en til Bobby Zachariae: Lær at håndtere stress. Få dine forældre til at låne den på Biblioteket og find ud af om det er noget for dig.

Der findes mange grunde til migræne og derfor osse flere forskellige typer af behandling f.eks. kan man prøve
med afspænding.

Måske er der osse hjælp at hente hos
:idea: Palle Rosted: Akupunktur - hovedpine og migræne – hvad ved vi? (Speciallæge i akupunktur)
:idea: Institut for Rationel Farmakoterapi: medicinmedfornuft.dk om MIGRÆNE
:idea: Migræne og Hovedpineforeningen


Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "HOVEDPINE OG MIGRÆNE"