Forhud klør / glasskår smerte

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG FORHUD
Besvar
Gæst

Forhud klør / glasskår smerte

Indlæg af Gæst »

Jeg har pludselig har fået kløe på forhud, som også lidt gør ondt. Jeg har i forvejen altid haft stram forhud.
Jeg opdagede for ca 1 måned siden at når jeg var på toilet for at tisse, at det lugtede af råddent æg, men det er ovre nu. Mit penis hoved gør ikke ondt, men bliver hurtigere beskidt af hvidt "hud" .. Jeg har hele dagen kontakt med beskidte ting, samt dyr, og tisser tit ude, så er i kontakt med min penis uden at have vasket hænder, kan det evt komme fra det? Jeg er i fast forhold, og ingen af os har været utro :-)
Hvad skal jeg smøre den med, jeg vil gerne undgå at gå til lægen.
Der er heller ikke noget at se, måske er forhuden blevet lidt mere rød, men jeg ved det ikke. Jeg synes forhuden går mere stramt over hovedet nu her, og når jeg tisser mærkes det lidt som om der sidder et stykke glasskår i forhuden ..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Forhud klør / glasskår smerte

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Det handler sikkert om din stramme forhud, der gør, at du ikke får vasket dig godt nok. Det kan medføre en ophobning af smegma (nakkeost), som forskellige bakterier kan snaske i og det kommer i længde til at lugte ubehageligt. Og det kan give forhudsbetændelse. Sørg for at trække forhuden helt tilbage hver dag, når du vasker dig. Hvis du ikke kan komme til at vaske fingre og de er snavsede, når du skal tisse, så sørg for at vaske din pik, når du kan komme til det bag efter, så du ikke tilfører den alt for meget snavs og bakterier.

:idea: PSYKE & SEX om Smegma

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg vasker den hver dag, og jeg har altid forhuden tilbage. Nu føles det som om forhuden klistrer sig fast til pikhovedet, og der samles sådan noget hvidt snask som er let at få af. Det klør på forhuden når man kommer til det, og første gang man tager forhuden tilbage for at vaske, føles det som om et stykke glas sidder i fast. Det er ømt og irriteret. forhuden kommer ikke så nemt tilbage som før.. Kan jeg smøre det væk, eller skal det evt opereres ?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Forhud klør / glasskår smerte

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Det hvide snask er Smegma - læs om det her: PSYKE & SEX om Smegma.

Måske har du lidt forhudsbetændelse. Snak med lægen om det, måske kan du få noget salve, der kan udvide forhuden.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Tak for svar. Jeg må hellere se hvordan lægen har det så. :-) ..
Gæst

Sukkersyge

Indlæg af Gæst »

Så er det opklaret.. Jeg har sukkersyge, og mere sukker i urin gør at forhuden klistrer fast, og øget vandladning gør forhuden øm .. Så der var en grund :-)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sukkersyge

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Ups! Det var jo ikke så godt, men tak for tilbagemeldingen, godt at vide, hvis andre spørger om et lignende problem. Jeg kendte ikke den sammenhæng.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG FORHUD"