Forhud ikke helt tilbage

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG FORHUD
Besvar
EPV

Forhud ikke helt tilbage

Indlæg af EPV »

Hejsa :).
Jeg er en ung fyr på 19 år, som har en række spørgsmål vedrørende mine nedre dele og håber, at jeg vil kunne få et svar herinde.
Jeg har en lidt speciel historie, der måske har indflydelse på det hele, så den vil jeg lige nævne før jeg skyder løs.

I en alder af 15 år følte jeg mig meget mindre udviklet end de andre drenge i klassen, både i nedre regionen over andre steder på kroppen (så fx. meget ung ud). Det var noget, der fyldte utroligt meget i min hverdag og jeg endte derfor op med, at fortælle mine forældre, hvordan jeg havde det. De tog mig med til lægen og vi fik en lille snak. Hun fortalte mig, at jeg tydeligt ikke var gået i puberteten og at hun synes, at vi skulle kontakte en børneafdelingen på et sygehus. Det gjorde vi så, og jeg kom i behandling for ''forsinket pubertet'', i en alder af ca. 16 år, hvor jeg modtog mandligt kønshormon.

Jeg kom i 10. klasse og tingene begyndte, at tage fart. Først voksede jeg en del, derefter gik min stemme lidt i overgang og til sidst begyndte jeg, at blive mere behåret og lidt større for neden. Men stadig ikke nok, til at jeg havde lyst til at vise mig frem foran andre drenge, når jeg fx. skulle i bad efter sport. Da jeg var 17,5 stoppede jeg med at modtage testosteron efter ca. 1,5 år's behandling.

Nu er jeg som sagt 19, og føler mig egentlig at jeg har en lidt sjov penis. Den variere enormt meget af størrelse. Når jeg vågner om morgenen, er den ret stor, uden at være stiv, og andre gange, er den næsten som en lille drengs. Jeg kan dog sagtens se, at der er sket noget på de seneste år.
Min situation har så gjort, at jeg selvfølgelig har været ret usikker seksuelt, og derfor ikke har dyrket 'rigtig' sex endnu.

Mine spørgsmål er, for det første, om min penis er blevet mindre, fordi jeg har modtaget testosteron i så lang tid? Jeg synes tit, at man hører om bodybuilderer, der har det problem. Den måler ca. 14 cm i stiv tilstand og synes ikke den er så specielt bred.

Er det normalt, at min penis størrelse variere så meget?
Man siger, at ens penis vokser til man ca. er 20 år. Vil min så vokse i længere tid, da jeg var sent på den ;)?
Samtidig har jeg også et andet problem og dermed spørgsmål, da min forhud ikke kan trækkes helt tilbage i stiv tilstand. Jeg kan sagtens i slap, men i stiv tør jeg ikke, i frygt for at p-strengen ''sprænger''. Dog kan hele mit penishoved blottet i stiv tilstand. Bør jeg søge læge, eller vil de ikke volde mig problemer i fremtiden?

På forhånd tak for svarene.
Med Venlig Hilsen
V.

Ps. Unskyld for den lange roman!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Forhud ikke helt tilbage

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej EPV

Det er bare om at spørge, ellers bliver man jo ikke klogere :1:.

Mht. den varierende størrelse, så har du jo sikkert, som andre af os, en pik af svedske-modellen. Den ser ikke ud af meget, når den er slap, men det hjælper på det, når den er stiv :2:. Andre har pikke af blodpølsemodellen - og det kan du læse om her: PSYKE & SEX om Penis - Pikken - størrelse.

Hvis din penisstreng er for stram, så lad din læge kigge på den, det er nemt at få ordnet. Mange får det ikke ordnet og døjer med det - og det er der ingen grund til. Til lægen med dig.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG FORHUD"