Ingen lyst til sex, men har masser af det på hjernen..

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Frida
Tilmeldt bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. nov 2007 14:04

Ingen lyst til sex, men har masser af det på hjernen..

Indlæg af Frida »

Hej Per,

I grove træk oplever jeg mit problem således:
- Jeg har ikke lyst til at dyrke sex eller onanere, men jeg tænker meget på andre mænd.

Jeg vil gerne starte ud med lidt om jeg selv. Jeg er en frisk, storttalende 21 årig pige. Jeg lider af rygmarvsbrok, hvilket hos mig betyder, at jeg ingen blærekontrol har, samt at jeg har nedsunken livmoder. Blærekontrollen har jeg i dag fået, grundet en operation, men når jeg har sex med min kæreste får jeg blærespasmer, og bliver utæt i en sådan grad, at der skal lagener osv til. Sex er derfor noget der skal "forberedes". Det skal lige siges, at han intet har imod at jeg bliver utæt, men jeg er i stigende grad begyndt at skamme mig over ikke at kunne holde på vandet.
Tilstanden med min livmoder betyder at det ofte gør ondt på et eller andet tidspunkt under samlejet, da der ikke er ret meget plads til ham i mig.

Jeg opfatter mig selv som en meget seksuel person. Jeg har altid tænkt meget på sex, og tror endda jeg kan huske mig selv onanere, helt tilbage til min tidlige barndom. I dag onanerer jeg sjældent, måske 1-3 gange om måneden. Jeg har ligeledes ikke lyst til at dyrke sex, jeg glemmer det faktisk, og det vil sige - også min kærestes behov.

Selvom jeg ikke har lyst til at dyrke sex, fantaserer jeg rigtig meget. Mine drømme om natten omhandler som regel et eller andet med andre fyre, dog aldrig sex!
Når jeg er i situationer, hvor noget tænder mig (eks. opmærksomhed fra andre mænd jeg kender), har jeg meget svært ved at sætte grænser for, hvad jeg kan tillade mig, og hvad jeg ikke kan. Her dukker min rygmarvbrok op igen. Uvante situationer og noget der gør mig seksuelt ophidset, medfører som regel at jeg bliver utæt. Jeg kan derfor ikke bare sådan lige give mig i sving med at snave med en fyr jeg lige har mødt, da det vil resultere i at jeg tisser i bukserne. Og så ville det selvfølgelig også være utroskab.

Jeg tænder ikke på min kæreste, og tror aldrig jeg har gjort det, med undtagelse af den første tid af vores forhold. Men ud over dette kysser, kæler og elsker vi hinanden meget. Når vi endelig dyrker sex, nyder jeg det, og det samme gør han. Vi har intet imod at bruge 3 timer på det og heller ikke kun 10 min. Men det sker kun fra 2 gange om ugen, til 1 gang om måneden, og var det ikke fordi han minder mig om hans længsler, kan der gå endnu længere tid.

Jeg har det meget skidt med, at jeg ikke opfylder min kærestes behov og jeg finder det meget trættende, konstant at fantasere og drømme om handlinger jeg ikke kan foretage mig - selv hvis jeg ikke havde en kæreste.

Jeg tager ikke p-piller mere (stoppede i juli)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ingen lyst til sex, men har masser af det på hjernen..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Frida

Når jeg læser dit indlæg, har jeg nu svært ved at genkende "Ingen lyst til sex" :1: - men hvis jeg skrev "Ingen lyst til sex med min kæreste .." var det jo nok rigtigere.

Med hensyn til utæthederne, så er der nu adskillige kvinder, der er utætte under sex, og mindst lige så mange mænd som tager det med som et frynsegode :1:.

Kunne det tænkes, at tanker om at skulle møde en ny fyr og at skulle til at sætte ham ind i dine utætheds- og pladsproblemer, får dig til at holde dig til den velkendte og trygge, men altså knapt seksuelt interessante kæreste?

Det er osse værd at vide, at seksuelt begær ikke automatisk kommer af kærlige følelser - eller omvendt at kærlige følelser nødvendigvis kommer af seksuelt begær.

:!: Når du er 21 år, så er du ikke længere en pige, så er du en kvinde, og når du er fyldt 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig en ung kvinde længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Frida
Tilmeldt bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. nov 2007 14:04

Re: Svar: Ingen lyst til sex, men har masser af det på hjern

Indlæg af Frida »

Hej igen!

Jeg har valgt at skrive igen ;)

Ingen lyst til sex gælder både min kæreste og mine "fantasier". Hvis jeg prøver at tænke på at have sex med en jeg fantaserer om, finder jeg det ikke interessant. Lyst har jeg rigeligt af. Jeg påvirkes utrolig meget af visse typer fyre, og i deres selskab føler jeg mig som en skør teenager, der kun har 1 ting på hjernen.

Hvis verden gik efter mit hoved, kunne jeg få lov til at "fjolle" med alle de fyre jeg havde lyst til, og tage hjem til min kæreste bag efter. Men da den ikke gør det, får jeg i stedet lov til at tænke på alt det jeg har lyst til, og blot blive endnu mere frustreret.

Utæthed er jeg godt klar over, at mange kvinder oplever, og som regel også som noget ubehageligt. Jeg vil nu stadig ikke sætte mig i samme tilfælde som dem. Utætheden er for mig, en påmindelse om den følelse jeg får/har fået, når jeg bliver utæt i situationer, hvor det virkelig ikke er ønsket, følelserne skam og beskidthed.

Jeg har allerede delt mine "problemer" (i grove træk) med enkelte fyre, der er mine gode venner, så jeg tror ikke det er fordi jeg ikke tør. Jeg er kommet til det punkt, hvor jeg har indset, at jeg er som jeg er, og hvis andre ikke kan tåle at kende mig, så er de ikke min tid værd.

Jeg ved ikke om, hvor meget det betyder, men jeg går hele tiden og er småirriteret på min kæreste. Han er i gang med en uddannelse, som tager meget af hans tid. Som regel laver han noget skolerelateret fra 09.00 til 21.00 hver dag - selv i weekenderne. Når han endelig holder fri, sidder han og surfer på nettet. Det er selvfølgelig i orden, men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at han i stedet kunne gøre noget nyttigt såsom huslige ting.

Han glemmer nemlig, at der er noget som hedder rengøring og oprydning. Selvom jeg gang på gang fortæller ham, hvor meget det betyder for mig, at han husker at gøre noget hjemme, så glemmer han det igen. Hvis han tager opvasken, er det også med et "iiiih, jeg gider ikke vaske op".
Det betyder, at jeg, fordi jeg ikke har samme mængde arbejde, går og rydder op efter ham og gør rent selv. Alt dette går mig virkelig meget på, og jeg har også sagt det til ham mange gange.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Ingen lyst til sex, men har masser af det på hjernen

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Frida

Hvis min kæreste gjorde lige som din, så ville jeg bestemt osse drømme om alle mulige andre end hende. Hans adfærd er bestemt ikke fremmende for lysten til ham :evil:. Vi kunne osse kalde det en ret asocial adfærd :1:.

Og hvorfor skulle du dog "opfylde din kærestes behov", når han i den grad ikke deltager i de fælles hjemlige opgaver? Og lad være med at sige "Når han endelig holder fri, sidder han og surfer på nettet. Det er selvfølgelig i orden, ..." Det synes du da ikke er i orden! Ellers ville det ikke gå dig på!!!

Skift ham ud! Slip dig selv fri! Og lev efter dit eget hoved! Han opdager det jo nok ikke engang, før han er ved at kvæles i skidt og gammel opvask, men det er så ikke dit problem længere :1:. Du er alt for ung til at blive fanget i den fælde!

Og hvis du ikke slipper ud, så husk, der er ikke noget med, at han skal "hjælpe til". Nej han skal tage sin del af de hjemlige opgaver, ellers ud med ham!

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Frida
Tilmeldt bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. nov 2007 14:04

Re: Svar 2: Ingen lyst til sex, men har masser af det på hje

Indlæg af Frida »

Hej Per

Med at det er i orden at han surfer på nettet, var mere ment som, at det selvfølgelig er i orden, at han holder pauser, eller laver noget han kan slappe af med. Min kæreste virker vitterlig som om at han slet ikke tænker over, at opgaverne hjemme bør ligge 50/50, hans intention er der ved jeg, men det lykkedes ham bare ikke at handle derefter.

at give op, og bare skifte ham ud.. bare er vel så meget sagt. Dette er en person jeg har været sammen med siden jeg var 17, og delt bolig med siden jeg var 18. Han er altså ikke så skidt, at han ikke er værd at kæmpe for..

Jeg ved egentligt ikke hvad jeg mere skal sige lige nu :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Ingen lyst til sex, men har masser af det på hjernen

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Frida

Jeg taler selvfølgelig ikke om, at man/han ikke skal have lov til pauser men, at han netop skal tage ansvar for sin del af de hjemlige opgaver, helt efter den fordeling I har aftalt - om det er 50/50 eller 45/55 eller 60/40 er sådan set ligegyldigt, han skal bare tage det ansvar.

Når du nu ikke vil smide ham ud :2:, så må du genopdrage ham. Han har jo lært, at den går med at unddrage sig sine opgaver, for så tager du dem, bliver sur, og får ovenikøbet skyldfølelser over ikke at have lyst til sex med ham. Du kan jo sige til ham, at når han har taget sin del af ansvaret og opgaverne, og først når, så er det OK med en pause! Det er NU, du skal lære ham det, ellers bliver det bare værre og værre (for dig!). Sluk for hans computer, når han ikke har taget sin del. Eller sæt dig ved din computer, når han sidder ved sin - og så må han jo se hvordan han får mad, hvordan der bliver vasket op osv. Nogen gange skal der skrappe midler til i starten. [fork] :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Frida
Tilmeldt bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. nov 2007 14:04

Re: Svar 3: Ingen lyst til sex, men har masser af det på hje

Indlæg af Frida »

Jeg kommer helt til at tænke på den gang jeg skulle opdrage min hund, når du snakker sådan. Men jeg tror dog at du har ret! Jeg kan dog godt fortælle dig hvad der sker, hvis jeg bare sætter mig ved min computer - Der sker absolut ingenting! Det ender desværre altid med at jeg giver mig, da jeg også selv skal kunne leve i vores lejlighed :lol:

Jeg har tænkt mig at tage en snak med ham nu her. Igen igen. Det er nu godt nok træls, for det er ikke første gang, og det bliver nok ikke sidste gang. Men han ved i hvert fald hvor jeg står så!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Ingen lyst til sex, men har masser af det på hjernen

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Frida

God fornøjelse, du kan jo sige til ham, at jeg har anbefalet dig at skifte modellen ud til noget sjovere og mere ansvarsfuldt, det kan jo være det hjælper lidt :1:.

Fortæl hvordan han reagerede.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Frida
Tilmeldt bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. nov 2007 14:04

Indlæg af Frida »

Jeg tog en snak med ham i torsdags, hvor jeg fortalte ham alle tingene. Jeg fortalte at jeg ikke havde lyst til sex med ham når jeg ikke føler at han tager sit ansvar i hjemmet. Jeg fortalte ham også at jeg ikke tænder på ham seksuelt.

Han tog imod kritikken og min ærlighed ganske fint og foreslog at vi laver en kontrakt hvori vi laver en aftale om hvem der gør hvad i huset og hvornår. På denne måde kan jeg være mere sikker på at han deltager i det huslige. Så nu må tiden vise om det bliver bedre :)

Nu tænker jeg så på.. Hvis han tager sin tørn i hjemmet, så bliver jeg mere glad, og har nok mere lyst til at dyrke sex med ham som nu. Jeg har det bare stadig sådan, at kommer han med hentydninger, eller ligefrem ber om at jeg giver ham tilfredsstillelse (det gjorde han i fredags, lige da jeg var faldet i søvn), så bliver jeg vildt irriteret på ham.
Hvornår kan jeg forvente at der sker noget? hvis der altså sker noget.. Det er vel ikke lige på minuttet jeg får snakket med ham?, men mere når jeg føler forbedringen.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 5: Ingen lyst til sex, men har masser af det på hjernen

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Frida

Jamen det var da lidt af et fremskridt. Så må I osse have lavet en aftale om, at han selvfølgelig ikke må vække dig for at få sex, med mindre I er enige om, at det er ok. Han har vel osse hænder selv :2:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"