Manglende Sexlyst!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Anonym1980
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. jan 2008 00:16

Manglende Sexlyst!

Indlæg af Anonym1980 »

Hej!

Jeg er 27 år og min kæreste 30 år. Vi har været sammen i 6 år og har købt hus sammen. Jeg har simpelthen ingen lyst til sex overhovedet. Det har stået på i et par år. Jeg har nu aldrig haft lyst til sex hver dag, men tidligere har jeg bestemt haft mere lyst.

Jeg har været på p-piller siden jeg var 18 år. Jeg har også været på anti-depressive i flere år, men stoppede med dem sidste sommer. Jeg er meget overvægtig og lider af meget lavt selvværd. Jeg synes stadigvæk, at jeg har nogle depressive tendenser, så jeg regner med at skal se en psykolog i den nærmeste fremtid.

Men kort sagt, så har jeg slet ikke lyst til min kæreste. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er fordi jeg ikke elsker ham som en kæreste mere og kun som en ven, men idét jeg heller ikke har lyst til andre mænd, tror jeg nu nok, at det er ham jeg vil være sammen med.

Men jeg er lidt utilfreds med vores forhold og jeg kan absolut ikke selv fortælle ham det, da han på nogle punkter er ret umulig og dominerende. Jeg vil gerne have børn og gerne nu, men han skal have alt på plads først og jeg kan høre på ham, at jeg absolut ingenting har at sige mht. hvornår vi skal have børn. Han mener, at det er ham, der bestemmer.

Han stiller høje krav og jeg forlanger intet. Han er storebror hjemmefra og jeg er lillesøster hjemmefra og de roller fortsætter vi. Egentligt tror jeg gerne, at han ville blive glad, hvis jeg tog initiativ til mere, men jeg har svært ved at gøre det, pga. hans dominerende adfærd og høje krav (som jeg tvivler på vil blive tilfredstillet) og mit manglende selvværd. Og hvis jeg vil snakke om vores forhold og ting jeg er utilfredse med, smider hans straks mit manglende engagement tilbage i mit hoved og får mig til at føle som om jeg ikke kan forlange noget af ham. Fordi han gør jo alt i forvejen og jeg intet.

Jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Manglende Sexlyst!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym1980

Hvis du læser dit indlæg igen, så burde det ikke være svært at svare på, hvad du skal gøre :1:.

Der er næppe meget tvivl om, at din manglende sexlyst er din kropslige måde at sige NEJ på og at sige FRA over din kæreste. Gør man det ikke verbalt i en livssituation som din, ja så gør man det i stedet kropsligt.

Jeg synes bestemt, det er en god ide, at du får noget psykoterapi, og hvis du så fortsat vil være i et forhold til din kæreste, er der næppe meget tvivl om, at I godt kunne trænge til noget PARTERAPI.

Jeg synes i øvrigt, at I skal vente et stykke tid med at få børn. Vent indtil du har fået styr på dig selv, og til I har et velfungerende forhold sammen. Børn skal ikke bruges som redningsplanker, hverken for ens selvfølelse eller for at redde et forhold.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"