Ingen sexlyst

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
ADeeJay
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. apr 2008 21:54

Ingen sexlyst

Indlæg af ADeeJay »

Jeg er en kvinde på 23 år. Jeg har været sammen med mig kæreste i snart 3 år. Vi holder rigtig meget af hinanden og i starten af vores forhold, som så mange andre, havde vi meget sex, efter et halvt år dødede det stille, og nu er det helt dødt. Det er så mig som bliver problemet.

Jeg ved endelig ikke, hvorfor problemet opstod, men lige nu har jeg bare ingen sex lyst, overhovedet, og min kæreste er ved at blive helt dårlig, hvilket jeg godt forstår, for det er ikke godt, når man ikke kan være intim med sin partner og vise på den måde, hvor meget man holder af personen. Men jeg kan bare ikke tage mig sammen, kan ikke lide at se mig selv nøgen, så vil ikke, når der er lyst, og om aftenen hvor vi ender oppe i sengen, er jeg for træt og vil hellere sove, så jeg kan være frisk til dagen efter… Jeg ser sex som en pligt som bare skal overståes, det hænger mig langt ud af halsen, da jeg ser og hører det alle steder og kan bare ikke klare det i mit hoved. Min kæreste er helt nede over det, da jeg tror han tror, det er hans skyld, fordi han ikke tror, han er go nok, eller jeg tænder på ham… men det gør jeg, på den måde han smiler, når han krammer mig, nusser mig og kysser mig. Det elsker jeg, men det er bare ikke nok for ham, han vil også vise det gennem sex, og jeg kan bare ikke sætte mig op til det…

Jeg ved jeg elsker ham, og han elsker mig, men jeg har bare kørt ham psykisk ned, og det får mig ned og det hele er bare en ond cirkel, som jeg ikke ved, hvordan jeg kommer ud af igen. Jeg ser på ham hver dag, hvor jeg bare kan se, han bliver mere og mere trist, så det går ud over de andre ting, han holder af. Han ved sikkert ikke, jeg ser det, eller om jeg har ret i de, jeg siger, men sådan opfatter jeg det, og jeg har det som om, jeg tager begge byrder på mine skuldre, jeg føler mig træt og udkørt og ved ikke, hvordan jeg skal klare den mere, føler mere og mere jeg kommer ned i et dybt sort hul og ikke rigtig kan klare mere. Men holder mit hoved højt og prøver ikke at vise det, da det er, hvad jeg er vant til.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ingen sexlyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej ADeeJay

Den gang I havde sex, fik du så noget ud af det, fik du orgasme?
Hvad er det, som du ikke bryder dig om ved din krop?
Hvad er det, du ikke kan holde ud, når du ser og hører om sex alle vegne?

Er du tilfreds med jeres arbejdsdeling i jeres forhold?
Er der ting ved jeres forhold - ud over sex - som du er utilfreds med, men ikke får sagt?
Er du under uddannelse eller har du et stresset arbejde?

Bruger du p-piller - og har du evt. skiftet mærke?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
ADeeJay
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. apr 2008 21:54

Svar

Indlæg af ADeeJay »

Den gang I havde sex, fik du så noget ud af det, fik du orgasme?
Ja det gjorde jeg op til flere gange, og her der og alle vegne. Det var virkelig godt og det er det stadig når vi endelig kommer til det… men der var en gang hjemme ved ham, hvor vi blev ”fanget” midt i det af hans mor, meget pinligt og kunne sådan set ikke hjemme ved ham mere, kort efter mistede jeg min lejlighed og skulle flytte hjem til mine forældre og der kunne jeg heller ikke havde sex da der er meget lydt, så jeg kunne bare ikke. Et halvt år senere fik jeg min egen lejlighed, men min lyst kom ikke tilbage, det er nu halvanden år siden.

Hvad er det, som du ikke bryder dig om ved din krop?
Mine bryster, han kan virkelig godt lide dem men jeg kan ikke klare jeg kan se dem og at de bevæger sig når vi har sex. Jeg syntes det er grimt.

Hvad er det, du ikke kan holde ud, når du ser og hører om sex alle vegne?
Det sker hele tiden og ser det overalt i tv, og det påminder mig bare om jeg ikke har det og ikke er normal. Jeg har ikke lyst og bliver påmindet det hele tiden når jeg ser og høre sex.

Er du tilfreds med jeres arbejdsdeling i jeres forhold?
Arbejdsdeling? Altså, vi deler meget godt om tingene og han er go til at hjælpe til, men der kan til tider være hvor den ene laver mere end den anden og han kan havde lidt gammeldags med kvinden i køkkenet osv. Men det siger jeg så også til ham hvis det er.

Er der ting ved jeres forhold - ud over sex - som du er utilfreds med, men ikke får sagt?
Jeg siger alt det der genere mig, men nogle gange når jeg fortæller om det lukker han hurtig af om emnet, såsom jeg har min egen lejlighed, det er mig som betaler udgifterne og han hjælper ikke så meget til, jo han køber ind i ny og næ men det gør ikke så meget for mig.
Han har arbejde men kan ikke tage sig sammen til om det skal være på fuldtid eller om han skal havde en uddannelse, han sagde han ville gøre noget til 1 april. Men det er vi jo forbi og han har stadig ikke fundet ud af noget. Så har det lidt som om han ikke kan beslutte sig for større ting som har en stor indflydelse på hans liv..

Er du under uddannelse eller har du et stresset arbejde?
Jeg arbejder på et kontor og der er ikke noget som jeg finder stressende, det er mere afslappende, og ellers dyrker jeg sport 2 gange om ugen.

Bruger du p-piller - og har du evt. skiftet mærke?
Ja jeg har været på p-piller siden jeg var 16 år og det har været det samme hele vejen igennem.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Ingen sexlyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej ADeeJay

Som jeg læser dine svar, så kunne noget tyde på, at du har taget en forventet fordømmelse udefra af din seksualitet til dig og i grunden gjort den til din egen fordømmelse. At du på en måde ser på dig selv ude fra, i stedet for at være i dig selv kropsligt/seksuelt.

Jeg synes, at du skulle få dig en snak med en professionel sexologisk orienteret psykoterapeut, og umiddelbart tror jeg ikke, at det vil være så svært for dig at komme af med dine hæmninger. :idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
ADeeJay
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. apr 2008 21:54

Indlæg af ADeeJay »

Hej Per

Så du tror jeg dømmer og bedømmer mig selv ved at se mig selv ude fra. Syntes det giver noget mening. Men jeg bor i Aalborg. Så ved ikke om det er en sexolog/ psykoterapeut der er værd at anbefale i området?

Men du skal havde mange tak for dine svar, så fik jeg da afklaret det lidt. Havde også overvejet hypnose, da jeg kan giv lidt mere slip og måske hjælpe mig med at slippe nogle af mine hæmninger.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Ingen sexlyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej ADeeJay

Du kan f.eks. prøve at kontakte Birgitte Jørgensen.

For at være hypnotiserbar, skal man jo i forvejen være i stand til at give slip :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"