Meget lyst

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Anne

Meget lyst

Indlæg af Anne »

Hej

Jeg er en kvinde midt i tyverne. Min lyst til sex har i et par år været kraftigt stigende. Jeg er for nyligt flyttet sammen med min kæreste og vi har det dejligt. Men min trang til sex og min lyst til at eksperimentere er meget større end hans. Når vi har sex er det næsten altid mig der har opfordret til det. Det kan være dejligt men jeg foretrækker når det er ham der nedlægger mig, og jeg har fortalt ham det. Det er begyndt at gå udover min selvtillid, jeg føler ikke han tænder på mig. Og det går også ud over andre aspekter af vores par forhold.

I forsøg på at tilfredsstille mig selv onanere jeg ofte. Men jeg føler ikke at min lyst til sex bliver mindre af det, tvært i mod. Jeg er studerende og bruger der for meget tid hjemme og oplever tit at en dag flyver afsted fordi jeg onanere i stedet for at få læst. Det kan lyde banalt, men det er et stor problem for mig. Jeg har overvejet om jeg måske skal opsøge sex hos andre mænd, men jeg har ikke lyst til at såre min kæreste. Findes der virkelig ingen mere eller mindre anerkendte midler?
På forhånd tak.

Fra Anne
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Meget lyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anne

Der findes mig bekendt ikke nogen anbefalelsesværdige lystdæmpende midler ud over, hvad du har ved hånden :1:.

Du kunne jo overveje om noget af lysten er overspringshandlinger, der kan aflede dig fra hjemmelivets kedelige trummerum og studiernes lyksaligheder? En måde at få lidt fornøjelse ind i det ensformige.

Med mindre du kan klare det med din egen samvittighed, så er den med elskere nok ikke den bedste løsning - og det ville jo osse tage tid fra studierne :2:.

Endelig er der jo osse den mulighed, at det er reproduktionen, der i den grad råber på dig, men så er der jo det med at få gjort studierne færdige først :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tanja

Indlæg af Tanja »

Hej Anne

Jeg har lige læst dit indlæg og tænker:

Dyrker du motion? Jeg har erfaring med at det kan hjælpe at bruge kroppen fysisk på en anden måde. Det var i en periode hvor jeg var single og ikke lige havde lyst til at finde nye sexpartnere hele tiden, men alligevel havde meget lyst. Så jeg havde en masse ophobet energi, som jeg så kunne bruge på noget fysisk træning istedet for.

Der findes faktisk også en form for yoga, hvor man helt bevidst prøver at omdanne seksuel energi til en anden form for energi. Ikke fordi de mener sex er forkert, men fordi de mener at man selv skal bestemme hvilken energi man ønsker, der skal være dominerende.

Det kaldes tantrisk erotik - eller nogen kalder det bare tantra, hvilket desværre er noget misvisende, da tantra også er mange andre ting end de øvelser der har med seksualitet at gøre.

Måske kan du bruge det til noget.
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"