Mangler og har næsten altid manglet sexlysten

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
nmb21020

Mangler og har næsten altid manglet sexlysten

Indlæg af nmb21020 »

Hej Per.

Jeg håber du kan hjælpe mig.

Jeg er en pige på 26 år som stort set altid har manglet lysten til sex mere eller mindre.
Jeg har aldrig været en person som har fantasier, tænker - "ham må jeg bare ha" eller lign. Jeg har ingen problemer med at blive våd men lysten er der ligesom ikke og det har og er et stort problem for mig og ikke mindst for min kæreste. Det har altid været et problem i mine parforhold fordi jeg stort set aldrig lægger op til sex og tit finder mig selv liggende og kigge på loftet eller tænke alt muligt andet når jeg så endelig dyrker sex - andre gange nyder jeg det lidt men flest gange tænker jeg på at han bare skal blive færdig så vi kan få det overstået eller puha kl. er mange, nej, hvor er han svedig osv. osv. og det går mig utrolig meget på for jeg ønsker da mere end noget andet at tænde på min kæreste, at fantasere om ham og ikke at få dårlig samvittighed mm. når han fortæller mig at han savner mig og så bagefter undskylder fordi han godt ved jeg bliver ked - ked fordi jeg ønsker vi kan have et dejligt sexliv sammen og ked fordi jeg ikke ved hvad jeg kan gøre for at ændre tingene/følelserne...

Har talt med min læge om det som sagde at så længe jeg kunne blive våd så var der ikke noget galt fysisk med mig men det var vigtigt min kæreste og jeg talte om tingene og respekterede at vores lyster til sex ikke er ens - men min er der jo stort set aldrig - har førhen gået 1/2 år og 1 helt år uden trangen til sex - har også kun leget med mig selv 1-2 gange da jeg var teenager ellers har det heller aldrig sagt mig noget og det piner mig virkelig da jeg sådan ønsker at nyde sex, intimiteten og samværet med min kæreste. Men i stedet har vi også mistet intimiteten og nærværet da han har svært ved at være så tæt på mig uden at få lyst til mig og derfor lægger op til sex og jeg har svært ved det samme fordi jeg ved og kan mærke han så vil have sex og det vil jeg desværre ikke.

Skal jeg opsøge en sexolog for jeg bliver nødt til at finde ud af hvad problemet helt præcist er før jeg kan gøre noget ved det - har prøvet bare at gøre det selvom lysten ikke er der men det kan jeg bare ikke i længden og det jo også svært at hjælpe ham med trykket når sådan en handling også kræver lysten jo.

Håber inderligt du kan hjælpe mig.

Ps. Måske det lige skal siges at jeg har levet med lavt selvværd og gået til psykolog for dette førhen. Endvidere har jeg været igennem et hav af dårlige forhold med utroskab og værdiløshed og min eks var så sød at smitte mig med kondylomer som jeg nu har kæmpet med i snart 3 år hvilket jeg ved også går mig på psykisk men da jeg stort set altid har haft det sådan her går jeg ikke ud fra at dette har haft eller har en større indvirkning end som så.

Min kæreste siger dog at han synes vores sexliv har været bedre bl.a. i starten og jeg har derfor tænkt over om jeg er et menneske hvor sex er utrolig følelsesmæssigt forbundet for mig og jeg derfor når et forhold ikke er nyt mere og der har været og er problemer i forholdet, oplevelser af div. små svigt osv. gør at jeg ubevidst lukker af følelsesmæssigt i underlivet eller??

Håber sådan du kan hjælpe mig så mit forhold ikke går i stykker for i så fald så er problemet der jo bare igen i næste forhold.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. nmb21020
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Mangler og har næsten altid manglet sexlysten

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej nmb21020

Først: :!: Når du er 26 år, så er du ikke længere en pige, du er end ikke en ung kvinde :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Og måske er det osse problemets kerne. Når jeg læser dit indlæg, så er det min fornemmelse, at du lever efter andre menneskers opfattelse af dig mere end efter en god indre selvfølelse, god kontakt til dig selv. Eller som man osse kan kalde det omverdensstyret frem for indrestyret. Siger det dig noget?

Lyst kommer inde fra, og god kontakt til sig selv kan være en vigtig forudsætning for at mærke sin lyst. Nogen gange skal man træne sine seksuelle fornemmelser frem, hvis man er i stand til at lukke for dem, så er man osse i stand til at lukke op for dem igen. Og så er det jo godt at kende den nøgle, man bruger til at låse med?

Du skriver, at du måske(?) bruger nedlukning af seksualiteten til at udtrykke andre følelser med, kunne det f.eks. være en måde at håndtere vrede på? At du i stedet for at give udtryk for, at du er blevet krænket, er vred, er forurettet, er ked af det osv., så bare lukker for den varme hane?

Det var lidt om det psykologiske, men der kan jo være andre årsager.
Mangel på orgasme fremmer ikke lysten, så kan du få orgasme?
Nogen mennesker har bare ikke meget libido (lyst), og sådan er det fra naturens side.
Nogen kvinder reagerer med nedsat lyst, som en bivirkning ved brug af p-piller.
Hvis du får SSRI (lykkepiller) eller anden psykofarmaka, så har langt de fleste en negativ virkning på lyst.

Endelig kunne du måske prøve at øve dig for egen hånd/massageapparat. Du kunne jo prøve med et ret effektivt massageapparat. Fighter MX kan stærkt anbefales (kan osse bruges til andet) og det kan købes bl.a. gennem Lust.dk

Billede
Fighter MX

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"