Jeg har ingen sexlyst..

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
hvad skal jeg gøre?

Jeg har ingen sexlyst..

Indlæg af hvad skal jeg gøre? »

Hej Per.
Jeg har et problem, der tærer utroligt meget på mit og min kærestes forhold. Jeg har INGEN sexlyst!
Jeg bliver småirriteret når han prøver at lægge op til sex, hvilket selvfølgelig gør ham rigtig ked af det og kan føre til lange skænderier eller diskussioner.

Når vi endelig, en sjælden gang imellem (en gang om ugen højst) har sex, synes jeg det er helt fantastisk dejligt, og kan slet ikke forstå at jeg til hverdag ingen lyst har, men den manglende lyst vender lynhurtigt tilbage!

Jeg har for ca. 4 år siden været udsat for et mindre seksuelt overgreb, men bestemt ikke noget jeg vil kategorisere som værende et dybt traume for mig.

Jeg har før oplevet, at når jeg føler mig tryg med en kæreste, mister jeg til dels lysten.. Hvordan kan det være?
Min nuværende kæreste og jeg har det faktisk rigtig godt på alle andre områder, og jeg elsker ham utroligt højt..
Udover dette, svier det utroligt meget i skedeindgangen, lige når han er kommet, og jeg aner ikke hvorfor..
Jeg håber du kan hjælpe mig!
Mvh. Nanna
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jeg har ingen sexlyst..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nanna

Det lyder som om overskriften snarere skulle være, "jeg tænder ikke så let som min kæreste" eller "min kæreste har oftere lyst end mig". Som jeg læser det, så har du jo lyst ca. en gang om ugen? Hvor ofte synes du da, at du skal have lyst? Masser af par er godt tilfredse med at have tid og lyst til sex en gang om ugen. :1:

Det er nok en almindelig erfaring, at når man flytter sammen og bliver vant til hinanden i hverdagen, så daler den seksuelle spænding noget. Sådan er det nok bare, forskellen mellem at være sammen hele tiden og så, at bo hver for sig og at planlægge at mødes.

Ændrede overgrebet noget på din sexlyst eller din adfærd i øvrigt?

Lad din læge se på dig, at du f.eks. ikke har en svampeinfektion. Nogen kvinder oplever smerter som dig, hvor dette ikke skyldes infektioner, det kaldes bl.a. Vulvodyni.
:idea: PSYKE & SEX om Vestibulit - Vulvodyni
:idea: Og kig under KVINDER OG SMERTER VED SEX i kategorien OM KVINDER (over 18 år) her i PSYKE & SEX DEBAT

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar: Jeg har ingen sexlyst..

Indlæg af Gæst »

Tusind tak for dit svar :)

Jamen du har nok ret med hensyn til det med sexlysten.
Det bliver bare et problem, da min kærestes lyst er større end min. Han prøver hele tiden at komme tættere på, og jeg kommer helt automatisk til at trække mig væk, selvom det ikke er min hensigt. Er bare rigtig træt af at sige "nej"..

Med hensyn til overgrebet, har det kun ændret noget, når jeg er i fast forhold, hvor jeg føler mig 100% tryg og godt tilpas.
Jeg kunne efter overgrebet sagtens have sex med (uden det skal lyde forkert) alle mulige, men ligeså snart jeg følte mig tryg og elsket, slappede jeg selvfølgelig mere af, og mistede dermed lysten. Jeg ved ikke om det har noget at sige?

Har slet ikke tænkt på infektionsmuligheden, så tusind tak for det også! :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Jeg har ingen sexlyst..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nanna

Det er svært at sige noget om. Kunne du kort beskrive, hvilken type overgreb, der var tale om - og hvor gammel var du?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar 2: Jeg har ingen sexlyst..

Indlæg af Gæst »

Jeg var 16 eller 17, nu er jeg 21..

Det var vinter, bussen var kørt og jeg kunne ikke rigtig komme hjem.
En af mine venner tilbød at køre mig hjem, men på vejen gik hans knallert i stykker.
Jeg havde stadig et godt stykke hjem og ville bare gå hjem, men han sagde at det simpelthen var for koldt. (hvilket det også var)
Herefter sagde han, at jeg bare kunne sove hos ham, han boede ikke så langt derfra.
Jeg gjorde meget klart for ham, at hvis jeg skulle sove hos ham, ville jeg sove med mit tøj på, og han skulle ikke prøve på noget seksuelt med mig.
Han sagde selvfølgelig ja og selvfølgelig.
Jeg lagde mig i sengen som aftalt med tøjet på, det samme gjorde han.
Vi snakkede og sloges lidt for sjov. (havde vi altid kunne og gjort uden der var sket noget)
Jeg begyndte at sige fra da han prøvede at kysse mig, men han holdt mig fast og han synes stadig det var rigtig sjovt, hvilket jeg bestemt ikke synes.
Han fik hevet både hans og mine bukser af i denne "for sjov slåskamp". Jeg sagde igen fra, men han holdt mig stadig. Jeg blev ved at sige stop, lad være osv.. Men han stoppede ikke. Til sidst tror jeg bare jeg gav efter, eftersom han jo var stærkere end mig. Så ventede bare på han var færdig. Jeg faldt herefter i søvn, stod meget tidligt op og tog bussen hjem før han vågnede.

Jeg har efterfølgende fået af vide, at han har gjort det før ved en anden pige, og gud ved, om han ikke har gjort det ved flere!

Igen, tusind tak for dit svar :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Jeg har ingen sexlyst..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nanna

Det du har været ude for er voldtægt eller som minimum ulovlig tvang - og det er strafbart. Du har stadig mulighed for at melde drengen til politiet, selv om det ikke er sikkert han bliver straffet, men det er aldrig rart at blive afhørt om den slags forbrydelser. Har du været vred på ham og fået det udtrykt?

Hvis du kender den anden pige, kunne I jo evt. melde ham sammen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar 2: Jeg har ingen sexlyst..

Indlæg af Gæst »

Nej, har desværre ikke fået det udtrykt på nogen måde, andet end ved snak med veninder.
Men du kan tro jeg har været vred på ham. Meget endda..

Kender ikke hende pigen han har gjort det ved før, har kun fået det fortalt af en af mine venner ( det var hans ekskæreste)

Jeg har tit tænkt på at melde ham, men har tvivlet på om det havde været voldsomt nok til en straf.
Jeg mener nu, at det er så lang tid siden, at det kan være lige meget med en anmeldelse. Desuden er vi begge fra Frederiksværk (du ved, sådan en "alle kender alle" by), så vil helt sikkert blive meget upopulær, hvis jeg vælger at melde det!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Jeg har ingen sexlyst..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nanna

Forældelsesfristen er 10 år. Nu er spørgsmålet jo hvem, der i grunden bliver upopulær, hvis du anmelder drengen. Jeg tror ikke, at voldtægt og ulovlig tvang er synderligt populært, heller ikke i Frederiksværk. Du har jo altid mulighed for at gå hen og snakke med politiet og høre, hvad siger med hensyn til anmeldelse.

Du kan jo osse prøve at snakke med Center for Voldtægtsofre (Hillerød).

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"