Manglende sexlyst

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Gæst

Manglende sexlyst

Indlæg af Gæst »

Hej Per

Jeg bor sammen med min kæreste gennem 2 år, jeg er 22 og han er 19. Vi elsker hinanden, men jeg har ikke lysten til sex længere, jeg ved virkelig ikke hvorfor men tanken om det, får mig til at brække mig, og jeg bliver irriteret når han lægger op til mig. Jeg har været i behandling for angst og fordi jeg var begyndt at blive deprimeret. Min behandling er slut nu, men jeg mener at lysten mistede jeg måneder før jeg blev dårlig. Jeg elsker ham, syntes han er lækker osv. Men det bare ikke nok, jeg føler ikke rigtig at han forstår mig da han bliver ved med at spørge til sex gentagende gange, og det også forståeligt nok med den alder han har. Jeg har fortalt ham at jeg ikke har lyst til sex osv. Jeg har sagt at jeg godt forstår hvis han vil finde en anden med lidt mere sexlyst. Hvad skal jeg gøre for at blive afklaret eller for at få lysten tilbage? Og vil sexlysten komme igen hvis jeg fandt en anden?

Jeg har taget p-piller gennem mange år, men har skiftet mærke pga acne, ved ikke om det kunne have betydning?
I starten af vores forhold gjorde vi det næsten hver dag, og jeg fik tit orgasme.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Manglende sexlyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Der kan være mange grunde til manglende lyst og det er ikke lige for mig til at fortælle dig hvad årsagen til din manglende lyst er.

Manglende evne til at kunne sige til og fra i et forhold kan ytre sig som manglende lyst, som kroppens måde at sige nej på.

Kedsomhed og savn af dem andens opmærksomhed kan give manglende lyst.

P-piller kan medføre at lysten forsvinder.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om P-piller.

Medicin f.eks. SSRI og anden psykofarmaka mod depression kan nemt nedsætte/fjerne lyst til sex.

Depression kan medføre nedsat sexlyst.

Så som du kan se er der mange muligheder.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Lysten mangler.


Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"