Ømhed/svie efter sex

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG DERES KØNSORGANER
Besvar
K

Ømhed/svie efter sex

Indlæg af K »

Hej Per.

Jeg har en eks kæreste som jeg stadigvæk ser og dyrker sex med. Vi har et rigtig dejligt forhold og sexen er lige så dejlig som den var i forholdet. Men vi har hele tiden haft et problem. Efter et par samlejer, somme tider kun et enkelt og nogle gange under et samleje, bliver hun frygtelig øm i sin skede og det begynder at svie.
Når hun forsøger at forklare hvor det gør ondt så er det ca i bunden af åbningen og somme tider lige på indersiden – den side der vender ud mod maven. Når hun først er blevet øm skal der nogle gange ikke mere end en enkelt finger til at hun kramper helt sammen i smerte, og dette er på trods af at hun er meget våd og meget tændt. Da hendes og min lyst ikke forsvinder af det er det et problem der påvirker os meget.
Jeg har læst at pigen kan blive revet under samlejet – kan det være det der gør at hun trækker sig sammen og bliver øm? Eller tror du det er noget andet?
I starten af vores forhold havde hun haft sex ganske få gange og det gjorde meget ondt på hende når jeg trængte op og hun blev øm efter bare et enkelt samleje.
Vi har flere gange med succes prøvet at jeg lige får spidsen af min penis op i hende mens jeg fortsat kysser og så lader den glide op i hende af den selv. Dette giver hende smerter mens den er ved at komme op men når den så er i bund er det som om alle smerterne er forsvundet og så kan vi have et dejligt samleje som vi begge nyder, uden at hun har smerter.

Vi ville blive rigtig glade hvis du kunne hjælpe os.

På forhånd tak, K
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ømhed/svie efter sex

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej K

Der er flere muligheder for at det kan svie/smerte i forbindelse med samlege.

Infektioner - svamp, klamydia, trichomonas m.m. som skal behandles af en læge.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Kønssygdomme.

Revner og små i skedeindgangen. Kræver at man venter med at have sex til de er helt lægt - ellers springer sår og revner op igen.

Vulvodyni, som er smerter af ukendt oprindelse, man ved endnu ikke hvorfor en del unge kvinder får denne lidelse.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Vulvodyni.

Vaginisme, som er ufrivillige sammentrækninger af bækkenbundsmusklerne. Det kræver træning og afslapning for at få kontrol over musklerne.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Vaginisme.

I første omgang synes jeg, at hun skal gå til lægen og blive undersøgt, så I er sikre på at det ikke skyldes infektioner.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG DERES KØNSORGANER"