Angst

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer DRENGE OG PSYKEN
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Ikke meget andet end at jeg synes at jeg er grim og ikke er tilfreds med mit udseende.

Hvis det ikke er tøjet jeg går i er det min blege hudfarve der gør mig utilfreds, selvom jeg i disse varme måneder begynder at få noget farve på kroppen. ( Har dog stadig problemer med at få farve på benene. Det er som mine ben har meget sværere ved at blive brun end resten af min krop. Hvad skyldes det? Anderledes hud? Kan man evt. gøre noget? )
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 7: Angst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym1

Hvad er problemet ved at være grim eller bleg?

Dine ben kommer måske ikke så tit ud i solen som din overkrop :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Tro mig.. i min omgangskreds og i den her alder har man ikke særlig mange venner og slet ikke en kæreste når man er grim. ( Man kan godt være bleg uden at være grim, men jeg kan bedre lide mit udseende når jeg er solbrun )

Så må jeg vel bare sole mine ben lidt mere :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 8: Angst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym1

Så din angst skyldes altså din frygt for ikke at have en kæreste eller at have venner. Er alle de andre i klassen brune og smukke? :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Så din angst skyldes altså din frygt for ikke at have en kæreste eller at have venner.

Det tror jeg faktisk at du har ret i. Har aldrig tænkt på det sådan, men det er nok sådan jeg tænker. Selvom jeg altså ærligt talt er en populær fyr.. både blandt piger og venner.

Er alle de andre i klassen brune og smukke?

Nej det ville jeg ikke mene.. Jeg tror bare at jeg har høje ambitioner.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 9: Angst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym1

Det er dine tanke (høje ambitioner), der giver dig angst. Hvis du vil af med din angst og din lidt tvangstankeagtige adfærd med hensyn til din krop, så må du lære at tænke anderledes. Få realistiske ambitioner. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 29. apr 2007 20:59, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Du siger at jeg burde snakke med en psykiater, men hvis jeg havde været din patient, hvad ville du så "gøre"/"sige til mig"?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 10: Angst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym1

Jeg ville spørge dig på samme måde, som jeg har gjort her, sådan at du efterhånden finder ud af, hvor skoen trykker - dine tanker. Prøv om du ikke kan være lidt mindre ambitøs med dit udseende, du har jo ikke noget at være bange for - pigerne kan lide dig og du har venner - og det er altså ikke på grund af farven på dine ben :2:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Jeg er begyndt at få det meget bedre, og det er specielt efter min konfirmation, hvor jeg har fået penge og købt en del lækre mærkevarer. :)
Derudover er jeg begyndt at lægge mig i min have, og læse i en bog med knap så meget tøj på, for... endelig... at få lidt farve på kroppen, men jeg har lige et par spørgsmål.

1 ) Forringes bruningsmulighederne for hud som tidligere har været forbrændt?

2 ) Kan det være rigtigt at jeg har meget svært ved at blive brun fra ( tjah ) tissemanden og ned til anklerne, selvom jeg hverken er albino eller har svært ved at få en brun farve noget andet sted på min krop? Eller er det bare fordi jeg sjældent lufter kødfjløten i den fri natur? :flov:

3 ) Har du evt. nogle links til nogle sider som går meget i detaljer mht. menneskelig pigment? Indtil videre har jeg i hvert fald ikke fundet noget specielt brugbart.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 11: Angst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym1

Mærkevarer? Jamen så er der osse nogen fabrikanter der er glade :1:.

[warning] Hold dig fra solen mellem kl. 12 og 15, så mindsker du riskoen for hudkræft m.m.

1) Nej, men forbrændinger øger risikoen for hudkræft og forældelse af huden.

2) Hvis huden på underkroppen ikke er så meget ude i det fri som overkroppen, ja så bliver den salvsagt ikke så brun som overkroppen.

3) Jeg har ikke beskæftiget mig meget med pigment, så der må du selv ud og lede. Derimod har jeg et link til DR2 - Den farlige sol.
Hvis man m/k er rigtig fornuftig (og det er vi jo nok sjældent) så er sloganet: Blegt er sejt! :2:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hmm!

Jeg læste forleden at gulerødder indeholdt store mængder af et stof som eftersignet hedder Karotin og dette stof har evnen til bl.a. at fremme den solbrune kulør på kroppen!

Er dette bare i teorien og bare virkelig virkelig minimalt lidt?

Eller hvor effektivt er det?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 12: Angst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym1

Beta-Caroten som findes i gulerødder, hyben, batat (sød kartoffel), chili peber, mørkegrønne grøntsager (spinat, rosenkål, broccoli, karse, dild, grønkål m.m.), tørret abrikos, mango og meloner er et forstadie til A-vitamin, og større mængder af Beta-Caroten kan godt farve huden gulerodsfarvet. Men man skal samtidig passe på ikke at få for meget A-vitamin.

Hvis du vil til at spise gulerødder for at få Beta-caroten så er det bedst med kogte gulerødder. Og du skal spise mange :2:.

Her kan du læse om A-vitamin (Netdoktor.dk)

Og husk: Blegt er sejt! :2:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Og husk: Blegt er sejt!

Ja, og hvis bare det passede :)


Hvor mange taler vi om og er der rent faktisk rimelig farve at hente for jeg gider ikke at sidde og spilde min tid på at spise noget som i praksis overhovedet ikke farver en pind. :b
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 13: Angst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym1

Nøjes du med at spise de gulerødder, du har lyst til, der er alligevel næppe meget at score ved at være gulerodsfarvet - bortset fra hvis du vil være kæreste med en kanin [kaninsex] Læg mærke til at den bagerste er solbrændt :27:

Blegt er sejt, fordi det er det sundeste og mest fornuftige med vores lyse hud.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Hvem er fornuftig nu til dags alligevel? (: Det er umoderne at være fornuftig! Bare se på de mærkevarer os unge render rundt med :)

Ja se bare på den der harmløse tegning! Kaninen får sex fordi den er brun ( og underforstået lækker ) !! :)
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG PSYKEN"