Så skete det ;)

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om P-PILLER
Besvar
CMV1990
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. jan 2008 22:50

Så skete det ;)

Indlæg af CMV1990 »

Hej Per!

Det er ved at være et godt stykke tid siden, at jeg skrev sidst.
Min første henvendelse var for et par år siden, hvor jeg var DØD-nervøs for, at skulle prøve sex. Men nu har jeg altså prøvet det, sammen med den sødeste fyr i verden - og det gjorde jo slet ikke så ondt, som jeg havde frygtet ;) Vi brugte bare en god glidecreme og så var det faktisk ret rart.

Nå, men grunden til, at jeg nu skriver, er fordi vi gjorde det uden kondom, fordi der ikke var nogen der var store nok til ham.
Jeg ønsker selvfølgelig IKKE, at blive gravid, så jeg tager selvfølgelig p-piller (og har gjort siden jeg var 14 - nu er jeg 19 år)

MEN jeg har hørt, at det er MEGA vigtigt, at man tager p-pillen på samme tidspunkt hver dag (fx. 8:00) og gør man ikke det, så virker det faktisk ikke optimalt.

Jeg plejer til hverdag, at tage min p-pille ved 7-8 tiden, men i weekenden står jeg måske først op ved 10 tiden, og så tager jeg den der. Jeg kan nogle gange også godt glemme den, så den først bliver taget om eftermiddagen/aftenen.

Der står umiddelbart ikke noget om det i indlægssedlen - der står bare, hvis man har glemt at tage én dagen før, skal man tage to næste dag. Og jeg er godt klar over, at DET er usmart, men hvor vigtigt er det at tage dem på samme tidspunkt af dagen??

Mvh Christina
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Så skete det ;)

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej CMV1990

Tillykke med det :1:.

Jeg har aldrig hørt om, at et sådan mindre timemæssigt udsving skulle have nogen betydning for effekten af p-piller, så du kan tage det helt med ro og nyde samværet med din ven.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "P-PILLER"