Lider af stress

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om STRESS
Besvar
stresseren

Lider af stress

Indlæg af stresseren »

Hej jeg lider af stress.

Biologiske info:
Køn: Dreng
Alder: 17 år
Motion: Nix har en rygskade

Jeg indrømmer jeg lider af stress, men jeg ved sku ikke.

Jeg har fået at vide siden jeg gik i 9 klasse at jeg stresser mig og på HTX fik jeg at vide til forældremødet at jeg direkte ville slå mig selv ihjel i 2.g hvis jeg forsætter min "gang" (dette er et halv år siden). Jeg fik at vide jeg skulle slappe af, fordi ligeså snart vi fik noget lektie for gik jeg hjem og lavede det selv om de først skulle afleveres om 14 dage og jeg skrev alt for meget, de sagde direkte til mig, at jeg skulle tag pauser i timerne for at nedsætte mit "stress" som fx. at lige slå hjernen fra og gå på Facebook (selv om vi ikke må det)

Altså jeg synes jeg har det fint og arbejder bedst under stress fordi jeg vil gør meget ud af skolen (da jeg har mange indlæringsproblemer). Mit stress kom meget igen efter jeg stoppede til sport (af følge til en rygskade) og igennem mit liv har jeg glemt den her vrede som jeg aldrig har sluppet løs (delvis fra 6.klasse til nu).

Jeg har det sådan at jeg allerede har planlagt mit liv ned i mindste detalje 25 år frem.

Altså jeg føler jeg lider i en retarderet verden, altså jeg kræver meget stor respekt af alle (selv giver jeg også denne tilbage), men folk på min alder de har den bare ikke, fordi de vil gerne havde noget sjov ind og jamen jeg kan bare ikke klare det, jeg bliver sur og går bare væk for ikke at slå dem ned.

Nå tilbage til topic! Jeg tog en test på forebygstress.dk og ifølge den siger mit stressfaktor er 140-144, hvilket jeg tror ikke er en god ting.

Jeg kan dog ikke forstå at jeg føler mig da rask og ikke særlig "syg"?

Jeg har snakket med min biologi lærer som siger jeg har et normalt blodtryk men dog skulle jeg holde øje med det pga. arvelig gener og den ting at jeg lider af stress kan gøre det meget værre.

Jeg ved bare ikke? Jeg synes jeg har det fint? hvor lang tid har jeg tilbage? Desuden jeg er stresset og nervøs når jeg skal til prøver i skolen som fx en årsprøve altså jeg går total ned og er ræd for at skulle dø, er der måder jeg kan "forhindre dette"? Jeg har vært inde og undersøge at hjernedoping er en vej frem for at forhindre dette men er det lovligt i Danmark? Jeg er ikke bange for at blive afhængig fordi jeg holder mig væk fra stoffer dog vil jeg gerne tag noget medicin for at blive lidt mere rolig til sådanne ting.

Jeg vil på ingen måde gå ind og snakke med min læge om dette, da alt information gemmes i Danmark og når jeg bliver voksne og skal havde en forsikring vil de ind og hente alt mit information og vis de ser jeg har haft stress bliver jeg vurderet meget dårligt hvilket jeg ikke vil havde. Derfor ingen læger.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Lider af stress

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej stresseren

Når jeg læser dit indlæg, så synes jeg ikke lige det er din stress, der er det egentlige problem, den er nok et produkt af et andet problem: Dit ønske om kontrol og din perfektionisme. Måske er det her, du skulle sætte ind. Måske skulle du få dig nogle snakke med en ungdomspsykolog eller en børne- og ungdomspsykiater.

Hvad tror du selv, at dit ønske om kontrol og perfektion handler om?

NB! Selv om jeg ikke på nogen måde lider af stress, så kom jeg heller ikke helt godt ud af stresstesten, vær opmærksom på, at den jo er lavet af nogen, der skal tjene penge på behandling af stress. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
stresseren

Indlæg af stresseren »

Hvorfor er det et problem at være perfektionist?

Altså jeg vil jo bare vise jeg kan noget og jeg vil gerne udvise alt hvad jeg kan.

Jeg tror det handler om at jeg er bange for at jeg ikke kan følge en plan for mit liv.

Det hele startede efter min bror og søster døde og at jeg bearbejdet det hele selv, fordi jeg vidste jeg ville kunne klare det alene (hvilket jeg kan), men efter min lærer startede at tro at jeg brugte deres død som undskyldning for at pjæk i timerne så faldt jeg af i nogle timer da jeg direkte nægtet at skulle være i samme lokale med dem.

Det værste "overfald" jeg har oplevet er fordi jeg er ordblind så gik jeg til hjælpetimer om ugen men da der kun var mig tilbage besluttet de at lukkede hjælpen og hun tog mig med ind i et lokale for forklarede at det grund der var til baggrund af at jeg ikke kunne stave var at jeg havde brugt for meget tid med min bror og søster da de lå på sygehuset og det var bare ikke sandt fordi jeg havde altid overnattet hos min fætter sådan jeg kunne passe skolen, og da jeg kom på HTX fik jeg bekræftet jeg var ordblind.

Jeg vil vise dem at jeg kan hvad jeg vil, og jeg har allerede planlagt mit liv 25 år ud i fremtiden og ved hvilket job jeg skal havde, hvilket hus jeg skal havde, hvilken bus jeg skal havde og alt det der.

Og min samfundslærer som var min eneste grund til jeg ikke droppe ud af skolen var at han sagde, at når vi kom videre så skulle vi tage os sammen fordi vores fremtid afhang af det.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Lider af stress

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej stresseren

Perfektionisme medfører stress og en evig angst for ikke at gøre det godt nok. Læs her: PERFEKTIONISME

Det er skam godt, at du arbejder efter bedste evner og af en ordblind at være, så er dine tekster flotte og næsten fejlfri. [thumbsup]

Det er godt at klare sig selv, og det er godt at kunne bede om hjælp. Jeg tænker, at du kunne have haft brug for hjælp, da din bror og søster døde. Hvad døde de af?

Man kan ikke snyde døden ved at lave planer for de næste 25 år, det kan snarere blive en levende død - præcist som perfektionismen. Selvfølge skal man som din samfundslærer siger, gøre en god indsats for at tilegne sig viden og færdigheder - og man skal osse huske at livet er mere end arbejde og uddannelse, hus, bus, det er osse at kunne slappe af, finde ro, have en kæreste, have det sjovt, more sig osv.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "STRESS"