Blod i sæden??

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
G.J.

Blod i sæden??

Indlæg af G.J. »

Hej.

Jeg er en ung mand på 25 år, som pludselig har fået et problem, jeg aldrig har haft eller har hørt om før.....

Jeg opdagede for 3 uger siden at der var blod med i sæden ved udløsning efter onani, det gjorde mig meget nervøs, så jeg ringede til lægevagten for at høre hvad det nu var for noget. Han sagde at jeg skulle tage den med ro, og at det nok bare var en rift et eller andet sted, da jeg ikke havde ondt eller blod i urinen!! Jeg skulle kontakte min læge for god ordens skyld, hvis det blev ved. Jeg tjekkede efter nogle dage, og da var sæden normalt igen, men efter en uge kom det igen, så jeg kontaktede min læge. Hun sagde at jeg ikke skulle være nevøs, og at det som lægevagten havde sagt nok bare var en rift, og at det højst sandsynlig gik i sig selv, og at blod farver meget, og da det er indvendigt så kan blodet ikke bare forsvinde som ved næseblod eller lign., så det samler sig indeni en indtil næste udløsning... Det er ca 1 uge siden jeg har snakket med hende nu.

Det skal nævnes at blodet i sæden er helt frisk (har læst på nettet at det skulle være tegn på at det er en rift eller sprængt blodkar), og er helt rød...

Nu er det kommet igen, tjekkede efter at have holdt pause i sexlivet i 3-4 dage... Det er virkelig begyndt at gå mig på psykisk, at jeg ikke føler at jeg er "normal", selvom min kæreste støtter mig meget, og siger at det nok skal gå over!!!

Jeg har ledt meget på nettet om andre ligesom mig, men kan ikke finde det store!!

Jeg har nu et nogle spørgsmål, som jeg håber der er tid til at jeg kan få svar på, da jeg virkelig er ved at være stresset pga. af mit problem??

1: Hvor lang tid kan der gå før det går over (Har læst et sted at der kan gå op til 3 - 4 måneder), da jeg allerede nu er meget ked af at der er gået 3 uger ???

2: Hvordan heler det egentlig, når det er indvendigt i kroppen, og kan man gøre noget for at helingen går hurtigere???

3: Må man onanere eller have sex, eller kan det ikke hele, hvis man har det???

4: Kan man risikere at bøvle med det resten af livet, det sagde lægen godt nok ikke noget om og kan heller ikke finde noget om det, men vil lige spørge alligevel for at få det på det rene ???

5: Jeg læste et sted at min kæreste stadig kan blive gravid hvis vi ikke beskytter os, er det korrekt, eller har blodet en indvirkning på det???

Håber RIGTIG MEGET, at der er en der kan hjælpe mig videre, da jeg føler mig meget alene om det....

Med venlig hilsen

G.J.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Blod i sæden??

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej G.J.

1: Ok, lad os nu lige komme ned på jorden, problemet er i al sin enkelhed, at der kommer lidt blod med ud i forbindelse med sædafgang! Blod farver, men du kommer aldrig til at lide noget blodtab, du på nogen måde kan mærke, eller kommer til at dø af blodmangel :1:.

Du har åbenbart et svagt blodkar et eller andet sted i urinrøret. Svage blodkar kan man have mange steder på kroppen, mange har dem f.eks. i næsen, hvilket giver næseblod.

2: Sår heler ved at blodet koagulerer dvs. størkner, og cellerne i vævet reparerer sig selv. Alt efter hvor meget pres, der er på det sårbare sted, heler det hurtigt eller langsomt.

3: Det kan kun praksis afgøre.

4: Næppe. Jeg har selv haft sådan et par blødninger et par gange. Den ene gang så kraftigt, at vi troede, at min partner havde fået en uventet menstruation. Og det gik i sig selv igen. :1:

5: Øhhhh! Ja, hvis I ikke beskytter jer med prævention, p-piller eller kondom eller andet, ja så kan hun så afgjort blive gravid!!! Blodet spiller absolut ingen rolle på den sag.

Som jeg har skrevet mange gange på denne side, så er normalitet kun noget, der kan have interesse for Danmarks Statistik. Og hvem gider egentlig at være gennemsnitlig (=normal)? :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
G.J.

Indlæg af G.J. »

Okay, mange mange tak... Det hjalp gevaldigt på humøret :D

Vil det sige at jeg godt kan risikere at "bøvle" med det i flere måneder???

Tror jeg vil give det ro i et stykke tid nu, så må vi se om det evt. kan fremskynde helingen!!!

Forresten så skal din hjemmeside have stor ros, nu har jeg surfet lidt rundt, og faktisk fundet svar på en anden ting vedr. testikler... Nu ved jeg så hvad bitestikler er, he he... Havde undret mig et stykke tid over hvad det var jeg kunne mærke, og ved også nu at når jeg er lidt øm i testiklerne engang imellem, så er det helt normalt... Så også tak for det.... Super hjemmeside :D

Nå ja, det skal forresten lige nævnes at alt sæden er farvet rød af blod når det har været værst... Så ved ikke om det går under betegnelsen "lidt blod". Men det var vel også det som du oplevede, eller...???
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Blod i sæden??

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej G.J.

Jamen tak for rosen :1:

Hvor lang tid der vil gå handler nok om, hvor sårbart blodkaret (blodåren) er, og hvor meget aktivitet du og din pik har :1:.

Min store blødning var så meget, at vi slet ikke tænkte på, at det kunne være mig, men det var det så, og jeg er stadig i live :28:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
G.J.

Indlæg af G.J. »

Super... Der er så fra nu af nul aktivitet :-D

Endnu engang tak :-)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Blod i sæden??

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej G.J.

Jamen det bliver din kæreste jo nok glad for :2:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 28. mar 2008 22:13, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
G.J.

Indlæg af G.J. »

Hej Per

Undskyld at jeg skriver i min gamle tråd igen!!

Jeg har nu givet det fuldstændig ro en uges tid, men idag kom der altså også blod med ud, jeg har haft udløsning 2 gange i aften.. Og første gang var det ikke alt sæd der var rød af blod, anden gang var alt sæd mørkerød...!!

Er det gammelt blod der har samlet sig i kroppen og som kommer med ud, eller er det stadig bare ikke helet???

Kan det hele, selom man f.eks har udløsning bare 1 gang i ugen, eller SKAL man lade helt være...??

Der er nu gået 4 uger siden jeg første gang oplevede det... Det er da for trælst efterhånden!!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Blod i sæden??

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej G.J.

Det er faktisk bedst, at du bliver i tråden, så længe emnet er det samme :1:.

Tjah, prøv om du kunne vente ca. 14 dage, inden du får udløsning igen. Én uge er måske lige kort nok til, at karet kan hele. Og så lad være med at overanstrenge den med flere udløsninger samme dag et stykker tid fremover.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
G.J.

Indlæg af G.J. »

Hej Per

Okay, det vil jeg prøve :-)

Tak for svar.
G.J.

Indlæg af G.J. »

Hej Per

Så har jeg holdt 8 - 9 dages pause, og havde udløsning 1 gang i mandags hvor der ikke var blod med, 1 gang igår uden blod og 1 gang idag uden blod, det må jo være et godt tegn... succes... ( 7 - 9 - 13 ) :-)

Jeg holder mig til kun en gang pr. dag som du sagde, det er jo nok bedst et stykke tid!!

Men der er noget lidt mørkere gelé agtigt med i sæden, ikke meget... Men lidt ligesom en lille tynd klump...!!

Hvad er det, er det noget gammelt blod, eller hvad kan det være, ved ikke om du har hørt om det før???

Mvh

G.J.

P.S. Og mange tak for hjælpen gennem hele forløbet :-)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 5: Blod i sæden??

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej G.J.

Det lyder jo godt. :1:

Hvis det geleagtige er mørkere brunligt, kan det være lidt gammelt blod. Hvis det bare er lidt gullige eller hvidlige klumper, så er det hvad der normalt kan ske med sæd, især når der går lidt tid mellem udløsningerne.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"