Tidlig udløsning

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
Tikki
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. aug 2006 13:58

Tidlig udløsning

Indlæg af Tikki »

Hejsa.

Jeg har et problem med Tidlig udløsning og har efterhånden prøvet alt (næsten). Jeg begyndte at være sexuelt aktiv i alderen 15 år og allerede der havde jeg store problemer med min udløsning, så efter ca. et år begyndte jeg at læse mig frem til, hvad det kunne være, og hvad jeg kunne gøre..

Læste et sted om Start-Stop-Klem tekniken.. Det prøvede jeg så og gjorde alt hvad der stod i ca. 1år, derefter forsøgte jeg at træne min PC-muskel som de kaldte den, også omkring et år. Men intet af det hjalp!.

Så læste jeg om en creme man kunne smøre på sin penis for et nedsætte følsomheden, Xylocain creme for at være helt præcis, heller ikke det har hjulpet, har endda prøvet Xylocain creme og kondom på samme tid for at ned sætte følsomheden endnu mere, men kan stadig ikke holde i mere end 4-5min.. Min Partner og jeg (været sammen i 3år) er ved at være en smule træt af at vores Sex liv ikke går som det skal..

Er der andet jeg kan gøre? Eller søge Læge? Findes der Medicin i mod det eller lign.??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tidlig udløsning

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Tikki

Så har du prøvet ikke så lidt. Start-Stop-Klem teknikken prøvede du den alene eller sammen med din kæreste? Det er nemlig meningen at den skal øves med kæresten / partneren.

Prøv at læse hvad jeg har skrevet om den psykiske dimension i problemet i PSYKE & SEX om Sædafgang - For tidlig - Teori og om Sædafgang - For tidlig - Start-stop-klem.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tikki
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. aug 2006 13:58

Indlæg af Tikki »

Hej Per

Start-Stop-Klem teknikken brugte jeg sammen med min partner.
og jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.. :(
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Tidlig udløsning

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tikki

Hvor gammel er du?
Har du læst hvad jeg skriver i PSYKE & SEX om Sædafgang - For tidlig - Teori?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tikki
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. aug 2006 13:58

Indlæg af Tikki »

Jeg er 22 år, fylder snart 23
Nej desværre det her er det første forum jeg har kigget på da det er noget jeg skammer mig en del over.
Men hopper ind og læser det med det samme..
tak for det, og håber virkelig du kan hjælpe mig :P
Tikki
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. aug 2006 13:58

Indlæg af Tikki »

Hej Per.

har læst hvad der står på siden under Sædafgang - Tidlig Sædafgang.
men kan ikke finde noget der passer til mig..

Da jeg ikke selv mener at jeg lider af præstationsangst..
Og det med Elastiken er jeg ikke så glad ved ^^
Ville endlig høre om der var andet jeg kunne prøve? eller om jeg skal Søge Læge/Sexolog?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Tidlig udløsning

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tikki

Du læser vist lige så hurtigt og ukoncentreret som du boller :1:!

De tilfælde (af For tidlig sædafgang) jeg møder handler oftest om mænds vanskeligheder med at sige Nej til kvinder og om præstationsangst - men jeg er osse en psykoterapeutisk orienteret sexolog. Man kunne kalde for tidlig sædafgang for en slags guerillateknik - Hit and run (Skyd hurtigt og løb) - på den måde undgår man egentlig nærkontakt med "fjenden" i længere tid :1:. (Psyke & Sex: For tidlig udløsning - Teori)


Siger det dig noget? Har du svært ved at at sige ordentligt NEJ! til din kæreste eller andre mennesker nært på dig?

Det er næppe lægestof, nok snarere en sexologisk orienteret psykoterapeut, du skal snakke med.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tikki
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. aug 2006 13:58

Indlæg af Tikki »

haha Tak for de Pæne ord :P..

nej jeg har intet problem med at sige Nej til min partner eller andre mennesker.. Overhovedet.

oki mange tak. så ved jeg hvad jeg skal arbejde videre i.. :D
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Tidlig udløsning

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tikki

Jeg tror nu osse, at du skal tænke lidt på, om du ikke er kommet ind i en spiral af Præstationsangst, at du er blevet bange for ikke at kunne holde længe nok og netop derfor kommer hurtigt. Der er ikke noget at skamme sig over, man kan sige at skammen i sig selv kan give det uønskede resultat.

Hvor lang tid vil du gerne kunne holde, man kan såmen udmærket have ganske vellykkede og for begge parter helt tilfredsstillende samlege på 4 minutter :1:.

:idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tikki
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. aug 2006 13:58

Indlæg af Tikki »

Hej Per.

Nu hvor jeg har snakket med min Partner, kan det måske godt være det er Præstationsangst.. Og Skam er der masser af desværre :(

Hvor langt tid jeg gerne vil kunne holde. Tjaa en 20-25 min ville nok være det bedste tror jeg..

På 4 min?. Den er du nok nødt til at forklare lidt nærmere:D..

Oki den vil jeg kigge på :D
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 5: Tidlig udløsning

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tikki

Jeg kan godt forstå, at du har præstationsangst, hvis du vil kunne holde i 20-25 min. Hvor har du dog fået den ide fra :roll: :1: ?

Et gennemsnitligt godt dansk samlege varer 12-16 min., fra man beslutter sig, til det er færdigt, viser de fleste undersøgelser.

4 min.: At man skam godt kan have sex / samlege med hinanden, hvor begge parter er fuldt tilfredsstillet på blot 4 min., fra man starter på det, til man er færdige og glade og og fornøjede kysser hinanden. Især hvis man ikke tænker i langvarige maratonsknald, man(d) skal jo osse tænke på kvindens slimhinder :1:.

Sex handler ikke om længden af samleger, men om kvaliteten af det man gør sammen. Og der findes mange måder at tilfredsstille hinanden på. Nogen hurtige mænd sørger for først at få en hurtig udløsning, og især i de unge år så varer det ikke så længe, før de er fit for fight igen og kan holde væsentligt længere.

Hvordan har din kæreste det med at få orgasme?
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tikki
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. aug 2006 13:58

Indlæg af Tikki »

Hej Per :D

Har meget gode nyheder. I går havde min partner og jeg (efter min mening) det perfekte samleje! :D .. Jeg holdt mig i godt 30-40 min og fik hende til at komme 2 gange!. Det var helt FANTASTISK!.. :D

Hvordan?: Jeg snakkede med forskellige folk om mit problem osv. og fik at vide, det måske var fordi JEG gjorde det forkert, fandt så ud af at jeg trak mig for langt ud, når jeg skulle til at støde.

Jeg fandt en god metode :D. Jeg gled faktisk frem og tilbage på hende, så jeg ikke brugte min PC-muskel, og trak mig kun 2-3 cm ud af hende, og det har hjulpet Super godt!

Håber det gir lidt mening Per :D dvs. alle disse år har jeg gjort det forkert og spændt ben for mig selv.. trist

Og håber det her kan hjælpe andre, i hverfald gi' det er forsøg.

mvh Tikki
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 6: Tidlig udløsning

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tikki

Godt 30-40 min. :11: :28:. Du/I må kunne stille op til Sexolympiaden :2:.

Godt du/I fandt den rigtige metode for dig/jer. Tillykke med det begge to [trofae] [trofae] [trofae] [dk] [thumbsup].

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"