Tidlig sædafgang

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
Gæst

Tidlig sædafgang

Indlæg af Gæst »

Jeg er en fyr på 22 år. Jeg har i over 5-6 år været opmærksom på, at jeg har problemer med for tidlig sædafgang. Jeg har i hele perioden været i forhold. Jeg holder max. 10 sekunder ved samleje, så er nødt til hele tiden at trække mig ud eller holde den i ro, for derefter at fortsætte igen.

Jeg har gennem tiden prøver alverdens teknikker. Start-stop, klemme teknikken m.m. Det eneste der har kunnet hjælpe, er at smøre lidt lokalbedøvende væske på penis før samleje. Det tage lige det værste, men kan være lidt svært at styre - påføres der for meget, er det svært at få den stiv.

Jeg er blevet meget opmærksom på, at når jeg f.eks. onanerer, så er det som om, at der er en muskel der spænder enormt så snart jeg bare kører en lille smule frem og tilbage. Jeg kan ikke selv kontrollere den muskel (føles ikke umiddelbart som PC-musklen?) og kan mærke, at så snart jeg fjerner hånden, så slapper den af igen. Jeg har en formodning om, at dette er årsagen til mit problem.

Da jeg onanerede i mine teenage år, var jeg interesseret i at udløsningen skulle komme så hurtigt så muligt - af en eller anden grund, måske fordi jeg følte det var det gik ud på. Derfor har jeg sikkert lært min krop at spænde på den måde, for at få udløsning så hurtigt som muligt.

Jeg håber virkelig at der er en måde at komme dette til livs på. Håber du kan give mig et godt råd.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tidlig sædafgang

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Lokalbedøvende salve kan være en udmærket løsning, men måske handler det osse om noget psykologisk. Ville du selv betegne dig som lidt konfliktsky?

:idea: PSYKE & SEX om Sædafgang - For tidlig - Teori

Da du trænede med Start-stop, klemme teknikken var det så sammen med en partner? Og har du en partner nu?

:idea: PSYKE & SEX om Start-stop-klem - For tidlig sædafgang

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Tak for dit svar.

Jeg har altid betegnet mig selv som konfliktsky - så det må jeg sige ja til. Men hvordan kan det hænge sammen med min situation?

Jeg læste for ca. et år siden, at nogle forskere havde fundet en sammenhæng mellem mænd med for tidlig sædafgang og mænd med gode reaktions evner. Det har jeg - og rigtig gode reflekser. Er det noget du ved mere om?

Jeg har partner nu - vi har været sammen i over 2½ år. Jeg har aldrig rigtigt trænet start-stop teknik med min kæreste - egentligt fordi, jeg ikke følte at det hjalp noget, når jeg gjorde det selv. Alternativt har vi forsøgt meget, at jeg trænger ind i hende og gør indtil jeg er lige ved at komme, hvorefter jeg trækker mig ud og venter lidt indtil jeg kan igen - og nogle gange klemmer jeg lige selv på penis, som man skal gøre i den teknik. Så ved ikke om det tæller?

Ang. start-stop vil jeg også lige knytte den kommentar, at en af grundene til at jeg ikke har brugt den med min kæreste, hvor hun laver hand job, er at jeg egentligt kan holde en fornuftigt tid, på den måde. Der kan der sagtens gå flere minutter, inden det begynder at trænge sig på. Omvendt alm. samleje, hvor det altså kommet med det samme. Det kan nok kun have noget med min ophidselse at gøre.

På forhånd tak for dit svar!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tidlig sædafgang

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

:idea: Se PSYKE & SEX om Start-stop-klem - For tidlig sædafgang

:idea: Se PSYKE & SEX om Sædafgang - For tidlig - Teori

Start-stop har ikke virkning for egen hånd, idet det jo netop handler om kontakten med den anden.

Prøv at arbejde med det systematisk, og hvis det ikke hjælper, så skulle du måske snakke med en professionel sexologisk orienteret psykoterapeut. Det hjælper i reglen.
:idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"