Ingen sædafgang!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
e

Ingen sædafgang!

Indlæg af e »

Hej

Jeg vil lige hører hvad du mener om dette problem.
Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har fået sædafgang/udløsning! Jeg onanerer af og til i badet, og er aldrig kommet. På et tidspunkt synes jeg det var sgu for mærkeligt, så prøvede virkelig at blive ved, men er aldrig kommet. og efter en ca 5 min aftog rejsningen. Kan normalt holde rejsningen i ca 3-5 min ved onani. Engang en pige onanerede på mig fik jeg heller ikke udløsning. Det ikke altid at jeg kan få rejsning hvis jeg f.eks gerne vil onanere... det svinger lidt. Nogen gange er der ikke rigtig nogen følelse dernede.
Skal jeg være bekymret over at jeg aldrig har haft udløsning... er det et fysiologisk problem mon? Er 22 år.

Emil
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ingen sædafgang!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Emil

Skal det forstås sådan, at du får orgasme uden sædafgang, når du onanerer?
Får du medicin?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar: Ingen sædafgang!

Indlæg af Gæst »

Hej

Er orgasme og sædafgang ikke samme ting?
Nej, skal forstås sådan at jeg aldrig har haft, orgasme, udløsning, sædafgang nogensinde, så vidt jeg husker. Måske engang mens jeg har sovet om natten, synes jeg husker noget med en hvid plet på lagnet, men det var da jeg var teenager. så ikke helt sikker.

Det heller ikke fordi jeg gør særlig meget for at få sædafgang, men når jeg af og til onanerer, synes jeg det mærkeligt at der ikke kommer noget. Lige meget hvor længe jeg blir ved. Kan holde rejsningen ca 3-5 min normalt før den blir slap.
Har ikke haft samleje, så kan ikke vide om der ville komme noget der.

Men skal jeg bekymre mig over jeg aldrig har haft sædafgang... er det et fysiologisk problem jeg skal tage seriøst mon?

Og nej får ingen medicin af nogen art. fejler ikke noget. er sund og rask og i god fysisk og psykisk form. har aldrig fejlet noget eller fået medicin for noget videre

Mvh E
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Ingen sædafgang!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Emil

Nej orgasme og sædafgang er ikke det samme. Ofte optræder de dog samtidigt for mænd/drenge.

Orgasme er en kropslig seksuel spænding, der bl.a. opbygges ved stigende vejrtrækning, den udlades til sidst, med mere eller mindre lyd. Minder meget om et nys.
Man kan godt få orgasme uden sædafgang.

:idea: Orgasme (Wikipedia)

Sædafgang er de rytmiske sammentrækninger, der pumper sæden ud med større eller mindre kraft.
Man kan godt få sædafgang uden orgasme.

Hvad sker der i kroppen på dig, når du onanerer?

Her er en lille film, hvor du både kan høre den forøgede vejrtrækning og se sædafgang:

[film] Orgasme 1 (Mand)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
e

Indlæg af e »

Ok

Der sker ikke det helt store. Føles selvfølgelig rart, og vejrtrækningen blir lidt hurtigere, men jeg blir ikke varm i kroppen eller sådan noget.
Det fungerer forresten ikke helt for mig med den klassiske bevægelse med hånden frem og tilbage, men derimod mere med en rullende bevægelse med hånden.

Er det noget jeg skal være bekymret over jeg aldrig har haft sædafgang?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Ingen sædafgang!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Emil

Det er måske en god ide at snakke med din læge om det på et tidspunkt, især hvis du gerne vil have børn engang.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"