Mødom

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MØDOM
Besvar
Borat1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22. feb 2007 23:31

Mødom

Indlæg af Borat1 »

Jeg har selv været jomfru indtil jeg var snart 20 år og jeg fandt mig en kæreste som er snart 19 år, hun har forklaret mig hun er jomfru også..

Så en dag skulle hun bevise for mig, at hun var jomfru, men så gik det ikk som planlagt.

Jeg har altid fået at vide, at når en pige er jomfru, så er hun virkelig stram for neden.. og man kommer ind med besvær

Så da jeg havde samleje med hende, kunne min penis UDEN besvær komme ind i hende..

Og hun har altid fortalt mig hendes menstruation er snart på vej, men efter vores hurtige samleje, så kom der blod fra hende, men jeg kan jo ikk vide om det er mødoms blod eller menstruations blod.

Kan du hjælpe mig??

Håber du kan svare hurtigst muligst..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Mødom

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Borat1

I filmen Borat er hovedtemaet myter, og på samme måde er der mange myter om mødomme, ikke mindst fremmet i miljøer, hvor mødommen har stor betydning. :1:

Man bruger mødommen til at beskrive, at pigen ikke har haft samlege med en mand, og i den tilstand beskrives hun som jomfru. Så vi opererer med 2 begreber, nemlig 1) mødom og 2) jomfru.

1) Mødommen er en lille hudhinde, der sidder i skedeindgangen hos piger, se billederne.

Billede
Mødom (foto)

Billede
3 forskellige mødomme (Tegninger)

Fysisk er mødommen meget forskellig fra pige til pige. Fra næsten ikke eksisterende til meget udbredt og meget sej. Hos langt de fleste piger er den dog meget let gennemtrængelig, og pigen vil ikke mærke meget eller bløde ret meget.

Da de fleste piger lige som drenge onanerer og leger med sig selv, f.eks. med stearinlys og andre genstande, kan mødommen nemt sprænge ved legen. Mødommen kan sprænge ved brug af tamponer i forbindelse med menstruation. Mødommen kan sprænge ved sport, ridning (på heste), cykling m.m.

Så myten om, at pigen, som jomfru altid "er virkelig stram for neden", er en myte. Det passer ganske enkelt ikke for langt de fleste piger. Og især ikke hvis pigen samtidig har lyst til den seksuelle handling.

Ved mange ægteskaber, hvor parret ikke selv har bestemt, hvem der skulle være deres ægtefælle, er det derimod meget tænkeligt, at pigen har strammet meget i sine bækkenbundsmuskler (jvnf. vaginisme), hvorfor det har føltes meget stramt ved indtrængningen. I så fald handler det ikke om mødommen, men om fysisk/psykisk uvilje og muskelspændinger.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Mødom.

2) Jomfru betyder, at pigen ikke har haft samlege med indtrængning i skeden. Pigen kan med andre ord udmærket være jomfru uden at have en mærkbar mødom, (den kan f.eks. være sprængt under hendes leg med sig selv, eller ved brug af tampon, eller under sport) - eller den kan som sagt være så lille, så den ikke mærkes.

Som du beskriver det, er der dog ingen tvivl om, at din kæreste dels havde en mødom (den er jo væk nu :1:) og dels, at hun derfor var jomfru.

Held og lykke med jeres forhold. Koncentrer jer om jeres fremtid sammen [twolove].

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 12. aug 2007 07:19, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Borat1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22. feb 2007 23:31

Re: Svar: Mødom

Indlæg af Borat1 »

Hej Per

Tak for oplysningerne..
men har lige lidt mere..

1. Er det normalt for en dreng at trænge let i en pige som er jomfru, når hun er våd for neden?

2. Kan man godt trænge en HEL pegefinger ind i en pige som er jomfru som også er våd for neden?

3. Hvis nu en pige havde menstruation og man havde samlege, ville der så komme blod på en drengens penis??

Det kan være nogle dumme spørgsmål, men jeg spørge bare fordi jeg er uvidende omkring dette...

Håber du svare...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Mødom

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Borat

Der findes ikke dumme spørgsmål, det eneste dumme er ikke at spørge, hvis der er noget man m/k vil vide :2:.

Ad 1) Hvis en pige er jomfru og våd og ophidset, kan en dreng let trænge ind, hvis hendes mødom er meget lille eller mangler (fra naturens hånd eller fra leg, sport m.m.)

Ad 2) I såfald vil det være endnu nemmere med en finger, da den jo normalt ikke er så tyk som en stiv pik/penis :1:.

Ad 3) Hvis man har samlege og pigen/kvinden har menstruation, vil der nemt komme blod på pikken/penis.

Hvad er egentlig problemet med din kærestes (nu manglende) mødom?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Per..

Til dit sidste spørgsmål

Mit problem er bare, hvordan kan jeg vide om det er hendes mødoms blod eller menstruations blod, da det skete en dag hvor hun skulle få sit menstruation.. Så jeg ved ikk om det er hendes menstruations eller mødoms blod..

dumt spørgsmål, men spørge alligevel.

spørgsmål nummer 2.

det kan være meget dumt spørgsmål

men findes der ikk nogen speciel læger måske i danmark eller i udlandet, som man kan se hvornår hun mistede sin mødom? eller om en anden dreng har været ind i pigen?? findes der ikk sådan nogle?? :flov:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Mødom

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Borat1

1) Du kan aldrig nogensinde finde ud af, om det var blod fra hendes mødom eller fra menstruation. Du bliver nødt til at stole på din kæreste, lige som hun jo er nødt til at stole på, at du ikke har været i seng med en anden kvinde :1:.

2) Ingen læge i verden kan se, hvornår din kærestes mødom er sprængt. Og det er lige så umuligt at se, om hun har været sammen med en anden mand, som det er umuligt at se, om du har været sammen med en anden kvinde, nu.

Du bliver nødt til at have tillid til din kæreste
. Det er en meget dårlig start på et forhold, at skabe den slags tvivl mellem jer, hvad enten det kommer fra dig, fra dine venner eller fra din familie.

Stol på din kæreste, koncentrer jer om jeres fremtid sammen istedet for at ødelægge den i starten. Kun hendes gud ved noget som helst.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MØDOM"