Min Mødom

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MØDOM
Besvar
Annonym

Min Mødom

Indlæg af Annonym »

Hej
Nu er det et stykke tid siden jeg sidst skrev, men jeg er godt klar over at min læge har tavshedspligt. Er bare bange for de tager mig hos en muslimsk læge eller lign. Kan man godt gennem blodprøve eller andre slags prøver finde ud af om en pige har haft samleje?

Jeg var hos lægen og fik fortaget en underlivsundersøgelse men jeg var selvfølgelig ikk jomfru. Men han skrev et brev om, at jeg havde fået lavet den undersøgelse (altså som et slags bevis på, at jeg har fået lavet sådan en undersøgelse i virkeligheden). Men han kunne ikke lyve og skrive, at jeg var jomfru og min mødom sprang via den undersøgelse.

Ved godt det meget forvirrende men er vildt bange og vil gerne have et svar. Kunne du måske vise mig en kvinde som har mistet sin mødom og en der ikke har? Min kæreste siger, at dan han var sammen med mig kunne han nærmest godt mærke, at han skulle brække igennem noget skind.

Tak for din tid. Håber jeg snart høre fra dig.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min Mødom

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Annonym

Man kan ikke ved en blodprøve se, om en pige / kvinde har haft samleje eller ikke har. Der er, som jeg skrev tidligere, kun to måder, der kan antyde, at hun har har haft samleje, nemlig graviditet eller kønssygdomme.

Jeg undrer mig noget over, at en læge udfærdiger breve om din underlivstilstand? Var det noget du bad om? Og til hvem var brevet? Hvor gammel er du?

Mødomme kan være alt fra svært gennemtrængelige til næsten ikke eksisterende, så man kan ikke sige, at en mødom ser ud på en bestemt måde. Og som skrevet tidligere kan mødomme bliver sprængt af leg, sport, onani, tamponer, lægeundersøgelser m.m.

Se mit svar til Leyla: Jomfru?!

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Annonym

Mit Svar

Indlæg af Annonym »

Hej. Tak for svaret. Jeg bad lægen om at gøre det, hvis nu det var, at min mor på en eller anden måde skulle opdage, at jeg ikke var jomfru længere, så har jeg det papir, at jeg har været igennem en underlivsundersøgelse. (Har haft mange problemer med underlivet, og blæren stort set næsten det hele.) Jeg sagde til min mor, at lægen bliver nødt til at lave den undersøgelse på mig, så jeg kunne blive rask, men hun ville ikke lade mig gøre det, da mødommen jo sprænger, og fordi det er vigtigt, der er blod på laget på bryllupsnatten. Men min mor sagde dog, at hvis min sygdom blev værre, ville hun tillade, at jeg fik en underlivsundersøgelse for der var ikke andet, vi kunne gøre...... hmm jeg er 19 fylder 20 d.15/1 faktisk på tirsdag...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Min Mødom

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Annonym

Ja der findes jo den slags gammeldags syn på kvinder mange steder rundt om i verden stadigvæk, desværre, men husk alligevel på at du er en myndig person og selv bestemmer over din krop og dit liv - og hvilke regler du vil følge. Jeg er godt klar over, at det nogen gange kan give familiære problemer, når unge muslimske (eller kristne kvinder) selv vil bestemme.

NB! Bliv i samme tråd, så længe emnet er det samme.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MØDOM"