Hvordan får man fjernet sin jomfruhinde?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MØDOM
Besvar
Jomfru

Hvordan får man fjernet sin jomfruhinde?

Indlæg af Jomfru »

Hej Per

Jeg er en ung kvinde på snart 25 år, jeg har aldrig haft en samleje gennemført, da jeg altid har tænkt at det gør ondt, og så når min kæreste er på vej ind i mig, begynder mine ben at ryste for meget og jeg spænder i hele kroppen, skubber faktisk hende væk.

Jeg har været sammen med hende i 4 år nu, og vi har prøvet at give mig finger, men mit problem er at jeg slet ikke kan slappe af overhovedet, så selvom det er finger eller dildo begynder mine ben at ryste og skubbe hende væk. Jeg så du havde skrevet til en at man kunne bruge noget salve til at smøre i indgangen af skeden, men dette har heller ikke hjulpet mig.

Jeg har altid, lige siden jeg kan huske i hvert fald haft et problem med, når jeg ikke kan se, hvad der sker et sted, f.eks. fik et modermærke fjernet på ryggen for nogle år tilbage, så var jeg 100000% sikker på at kom til at gøre mega ondt, så jeg er ved at besvime. Så jeg er lidt bange for, at det er dette som skyldes at jeg ikke kan lade hende komme ind i mig.

Men som sagt tidligere så har vi været sammen i 4 år nu, og vi er ved at tænke på at få børn, det er så mig som skal bære barnet. Men når jeg ikke kan få fingeren ind i mig selv, så finder jeg det svært at blive gravid. For jomfru hinden skal jo brydes på et tidspunkt, og jeg synes godt nok det er på tide.

Kan man evt. komme til en gynækolog og få fjernet ens jomfru hinde? Eller skal man op til egen læge, da jeg ikke ønsker dette, da jeg kun har oplevet dårlig ting hos mine læger og er ved at finde et andet sted.

Mvh Jomfru
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvordan får man fjernet sin jomfruhinde?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jomfru

Først og fremmest tror jeg, at du skal tage problemet i egen hånd, sådan helt bogstaveligt. Prøv, når du er alene med dig selv, at føre en finger ind og senere flere fingre ind, hvis det kan lade sig gøre, så handler det næppe om din mødom, men måske mere om en form for vaginisme. Altså at du ufrivilligt kommer til at stramme din bækkenbund, og at det hindrer din kærestes indtrængen. Du kan osse prøve med dildoer i forskellige størrelser.

Hvis du mødes modstand, der ikke skyldes, at du kniber sammen, så kan du muligvis stadig have din mødom. Du kan gå til din læge og få en henvisning til en gynækolog, måske kan henvisningen ordnes telefonisk. Gynækologen kan så hjælpe dig med at finde ud af, hvad problemet er.

Det kunne lyde lidt som om, at du laver en slags selvhypnose, hvor du kommer til at tilføre dig en forventet smerte. Hvis det handler om det, kunne det være at hypnose kunne hjælpe dig af med din smerteforventning.

:idea: PSYKE & SEX om Smerter ved samleje
:idea: PSYKE & SEX om Vaginisme
:idea: PSYKE & SEX om Vestibulit - Vulvodyni

:idea: Underlivets smerte (Information om vulvodyni skrevet af kvinder til kvinder)

:idea: Lars V. Weström: VESTIBULIT - VULVODYNI

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Jomfru

Indlæg af Jomfru »

Hej igen Per

Her idag, gjorde jeg så hvad du havde bedt mig forsøge at gøre. Faktisk vil jeg sige at det gik rigtig godt, kunne sagtens få fingeren ind i mig selv. (Men kunne mærke at det gjorde en smule ondt, nok fordi jomfruhinden ikke er sprunget).
Havde ikke regnet med, at jeg selv kunne uden "problemer" med mine ben som begyndte at ryste.
Men jeg synes bestemt at det er en stor fremskridt for mig selv, at jeg fik taget idag. Og selvom det måske ikke varede længe før jeg stoppet igen, betyder det ikke, at jeg heller ikke ville forsøge igen. Men måske tage det stille og roligt med det.

Du skriver noget om vaginisme, må jeg spørge hvad det er? Og kan det hænge sammen med at mine ben begynder at ryste, når det er min kæreste? Eller er det en sygdom?

Vil endelig takke dig mange gange, for dit råd pt. har det i hvert fald hjulpet mig selv op vej kan jeg mærke. Så mange tak.

Mvh
Jomfru
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Hvordan får man fjernet sin jomfruhinde?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jomfru

Dejligt at læse at du kan bruge mit forslag, så god træning.

Du kan læse mere om vaginisme på Skedekrampe (vaginisme) (apotek.dk).

Når dine ben ryster så hænger det sikkert sammen med angst for eller frygt for smerte. Benene ryster for at forberede en flugt fra smerten, det er et helt naturligt fænomen og en naturlig reaktion og har ikke noget med sygdom at gøre.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MØDOM"