Ubehagelig sexlyst

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG LYST
Besvar
anonymus
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. dec 2007 23:58

Ubehagelig sexlyst

Indlæg af anonymus »

Hej

Ved ikke om dette er det rette forum, men ellers må du flytte det.

Jeg har nu i måneder haft problemer med hvad jeg kalder en irritation i prostata. Eller jeg tror det er prostata.
Det startede med at jeg havde flirtet med en kvinde som tændte mig lidt sexuelt. Pludseligt en dag efter at have tisset, mærkede jeg en irritation, som føltes som en mindre trang til at få udløsning og lidt som en hævelse indeni. Efterfølgende kom det når jeg havde tisset. Det var dog ikke noget stort problem på det tidspunkt.

Flirten blev ikke til mere og jeg glemte hende.

Tre måneder senere fik jeg en brændende fornemmelse ved en udløsning, og efter det blev lysten/irritationen 5 gange større, og dermed til gene.

Selvom jeg onanerer forsvinder lysten ikke, men reduceres kortvarigt. Det er som nævnt efter at have tisset, at det er værst og endnu værre efter at have gjort stort.

Det som kan lindre en del, og til tider helt tage irritationen, er så snart jeg danner præsæd. Hvis jeg holder ud i flere dage uden at onanerer, kan det aftage helt og jeg kan leve i fred. Men det naturlige "tryk" må jo tages før eller siden, og så er generne tilbage igen.
Jo mere jeg onanerer desto værre bliver det også.
Det er iøvrigt kraftigst om dagen.

Jeg har naturligvis været hos læge med det og blevet undersøgt for blærebetændelse, kønssygdom, tryk på prostata, test af prostatasekret og har været på antibiotika. Jeg har også prøvet diverse naturlægemidler.

Jeg er overbevist om, at dette ikke bare er en normal forhøjet sexlyst, da det ikke føles rigtigt. Måske du har et bud på, hvad der kan være galt.

Jeg overvejer at tage Androcur, som bruges til at dæmpe sexlysten hos mænd. Synes dog ikke, det er den rigtige løsning. Drømmer også om kastration, selvom det er endnu mere drastisk. Men disse gener slider meget på humøret og hæmmer mig i hverdagen, fordi jeg ikke kan distrahere fra det. Det er for kraftigt til at jeg kan ignorerer det.

Ser frem til at høre din vurdering.

Mvh
Anonymus
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ubehagelig sexlyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej anonymus

Ja umiddelbart ville jeg jo sende dig til undersøgelse på en urologisk afdeling, men det har du jo været, men selv om de jo ikke har fundet en forklaring, så det jo formentligt nok en fysiologisk reaktion alligevel (modsat en psykologisk).

Når du får orgasme, føles det så som om den er afsluttet?
Og et par andre spørgsmål: Kører du meget på cykel? Sidder du meget ned? Jeg tænker om det kan skyldes tryk på urinrøret.

Androcur og kastration lyder ret dramatisk :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
anonymus
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. dec 2007 23:58

Glemte noget

Indlæg af anonymus »

Hvor meget har prostata med sexlysten at gøre og hvor meget påvirkes den af testosteron?
anonymus
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. dec 2007 23:58

Nå, lader ikke til mit første svar kom med, så prøver igen.

Indlæg af anonymus »

Jeg synes lægerne giver for hurtigt op. På urologisk trykkede man på min prostata og sagde det nok gik over efter tre måneder. Min daværende læge, sagde tilsidst at det ville blive en hård nød at knække. Jeg skiftede læge, og igen blev der taget blodprøve og trykket på prostata. Måske var det prostata som drillede, sagde han usikkert og at dette kunne tage flere år om at forsvinde. Nu har jeg så skiftet læge, og nu bestilt tid. Så håber jeg han ikke giver så let op. Men jeg har ikke den store tiltro.

Du sprøger om jeg føler jeg får fuld orgasme. Jo, det er ok, men det kunne da godt være lidt bedre. Når jeg en sjællen gang har fået en ordentlig orgasme, så har det sveddet i urinrøret.

Jo jeg sidder en del ned, men det har jeg altid gjort, da jeg arbejder med computer. Jeg går dog også en del. Jeg tilbringer en del tid i tog og bus.
Jeg cykler aldrig, men har en mindre aktivitet i form af ridning. Problemet startede dog før jeg begyndte på det. Det gør iøvrigt ikke problemet hverken værre eller bedre. Prostata masseres dog en del af denne sport.

Jeg kan forstå på dig, at du udelukker noget psykosomatisk.

Er det muligt eller normalt pludseligt at få en forøget sexlyst?

Jeg har altid haft en syxlyst, som kunne klares med en udløsning hver anden dag. Jeg har altid haft kreative sexfantasier som jeg kunne tænde mig med eller komme ved. Så det er ikke fordi jeg pludseligt har fået fem gange så mange sexfantasier. Enkelte er måske blevet mere intense. Men enhver sexfantasi plejer da at miste noget af sin effekt såsnart "trykket" er taget. Dengang var det ofte fantasierne der satte lysten godt igeng. Idag føles det mere som om det er kroppen, der sætter fantasierne igang.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Ubehagelig sexlyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej anonymus

Helsenyt har en længere beskrivelse af Mænd og testosteron.

Symptomerne med, at det kan svide i urinrøret i forbindelse med sædafgangen er et af flere symptomer, der ses ved prostatitis.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Potens - Prostatitis - Blærehalskirtelbetændelse.

Længere tids tryk på urinrøret, som man(d) får at at sidde meget, ride, cykling, kan skade urinrøret f.eks. med ardannelser.

Jeg udelukker ikke psykologiske årsager, men foretrækker først at udelukke de fysiske :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
anonymus
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. dec 2007 23:58

artikel

Indlæg af anonymus »

En interessant artikel fra Helse. Det er åbenbart ikke super godt at forringe testosteronen for meget.
Der står dog at i 30 årsalderen dannes der mest testosteron. Jeg er også i begyndelsen af trediverne. Måske har jeg for meget testostesron og det så også har negativ indvirkning på prostata.
Om det er prostatitis eller ej er svært at sige. Synes ikke jeg har symptomer som svag stråle og impotens.

Du glemte at svare på, om det er normalt pludseligt at få en forøget sexlyst på et tidspunkt i livet udover puberteten?

Du skrevet at der godt kan komme ardannelser i urinrøret. Hvad kan man så gøre ved dem?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Ubehagelig sexlyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej anonymus

Man kan sagtens have perioder, hvor sexlysten øges (eller formindskes), f.eks. i forbindelse med forelskelser, adrenalinfremmende aktiviteter, frygt. Det helt usædvanlige kan f.eks. være forandringer i hjernen, men det snakker vi nok næppe om her :1:.

Ardannelser i urinrøret kan man næppe gøre noget ved.
:idea: Læs f.eks. i PSYKE & SEX om Potens og cykling

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG LYST"