Min mand har ikke haft lyst i 7 år

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG LYST
Besvar
Nikki L.

Min mand har ikke haft lyst i 7 år

Indlæg af Nikki L. »

Min mand har tabt lyst til sex efter vi fik vores første barn for 7 år siden.
Vi dyrker sex flere gang om ÅRET (der kan går et par måneder i mellem) og typisk er det mig der starter.

Vi har snakket mange gang om det og han siger, at det ikke er mig (sikker en gentleman :-))... det er bare ham, der er træt. Han synes også, at det er fysisk helt normalt at ikke have lyst. Han kan sagtens finde på at afvise mig og lader som om, at han ikke forstår hvad jeg prøver på. Min selvværd er helt i bund, selv om jeg ser ok ud.

Jeg har fortalt ham hvor meget skade hans opførsel gør på min psykisk helbred og min indstilling til livet. Men han synes ikke det er hans problem.

Kan der være noget i vejen med ham rent fysisk?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min mand har ikke haft lyst i 7 år

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nikki

Manglende lyst - eller forskellig lyst - kan have mange årsager. For det første så kan det jo være et udtryk for, at han faktisk kun har lyst, som det viser sig nu, mens at du har større lyst. Ikke sjældent etablerer man forhold med store forskelle i lysten, men håber at det så vil ændre sig med tiden, men det sker sjældent, tværtimod giver det ofte stigende problemer i forholdet.

Manglende eller nedsat lyst kan være et udtryk for tilbageholdt vrede, det kan være forårsaget af stress, af depression, af arbejdssublimering, af sygdom, dårlig kommunikation o.m.a. Hvad skete der da I fik jeres første barn?

Måske skulle I prøve at opsøge en sexologisk orienteret professionel psykoterapeut og få noget PARTERAPI.
:idea: Inden du/I vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG LYST"