Manglende sexlyst

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG LYST
Besvar
Bo

Manglende sexlyst

Indlæg af Bo »

Hej Per.

Da Jeg (33) tror at der er mange M/K, der har problemer med deres egen eller partners sexlyst, syntes jeg at det kunne være interessant at få det på skærmen igen.

Jeg har selv været i et forhold, der betød meget for mig (Kærligheds mæssigt), men som tiden gik forsvandt min sexlyst, ikke helt, men fra 1-4 gange om dagen til 1-2 gange om ugen.

Efter ophør af forholdet har Jeg tænkt MEGET over dette. Jeg har fundet en del af løsningen, men tror det ville være sundt at høre andres problemer omkring dette emne, og hvad de har oplevet i denne forbindelse.

mvh.
Bo
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Manglende sexlyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Bo

Nu synes jeg ikke indholdet af dit indlæg tyder på manglende sexlyst men der i mod på svingende sexlyst.

Det er en misforståelse, når man tror, at lysten er en konstant størrelse - lyst kommer og går - og det gælder osse sexlysten. Det er meget forståelig, at sexlysten er større og mere påtrængende i starten af et forhold og siden stabiliserer sig på et andet nivo og ofte lavere. Det tror jeg nok, at langt de fleste mennesker oplever og kan genkende.

Som du skriver så kan mindre lyst eller forsvunden lyst osse være en kropslig måde at sige Nej på, når man ikke kan få det udtrykt med ord. Og en lang række andre faktorer som stress, arbejde, sygdom, depression, alkohol, stoffer, tobak osv. kan desuden påvirke lysten.

Læs mere i PSYKE & SEX om Lysten mangler.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG LYST"