Hans lyst er væk, og min også...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG LYST
Besvar
Anne

Hans lyst er væk, og min også...

Indlæg af Anne »

Hej, jeg er 32 år gammel kvinde som er kæreste sammen med en sød fyr på 28.
Vi har haft forhold nå i 1,5 år, og over 1 år af den tiden har været sammen, har vi et konstant problem med vores sex forhold.

Det begyndte med at efter 2 første måneder vi var sammen, han begyndte at skære ned på sex. Jeg blev meget overrasket og spurgte han hvorfor det?
Han mente at min lyst til sex var større en hans, og han begyndte at føle sig utilstrækkeligt for mig...

Jeg blev ked og træt af det, og prøvede at snakke med han, som oftest det endte med skænderier og dårlig stemning... Da jeg følte mig forkert og grim og konstant prøvede at finde ud af hvad var galt..

Han mente at efter hvert skænderi hans lyst blev mindre og mindre og vi har aftalt, at jeg skal prøve at holde op med at blive sur på han og lade være at tage lægge op til sex i et langt periode. Det endte med, at vi har sex måske 3 gange om måneden på hans initiativ. Og nu han mener at han vil gerne at jeg skal også tage initiativet, men jeg tør ikke længe..
Og i tillæg til det jeg mistede lyst til sex.. Jeg har i langt tid undertrykt min sexlyst som endte med at jeg blev meget usikkert på mig selv, føler mig kikset foran han og det kan tage mig op til 3 dage for at tage mig sammen og lægge op til det..

Sidst jeg prøvede at lægge op til det, jeg måtte bare stoppe, fordi jeg følte at jeg egentlig ikke havde lyst til sex, og jeg gjorde det bare fordi jeg syntes at det var længe siden, og jeg har tro på at jo oftere man har sex, jo mere lyst man får.. Jeg blev ked og begyndt at græde, fordi jeg følte at det hele er bare så forkert....

Det er turn off for ham at jeg er så usikker på mig selv..
Selvom vi har flyttet sammen for 6 måneder siden, idag spurgte jeg han om vi ikke skal have date imorgen, og han ville rigtigt gerne...
Jeg skal prøve tage mig sammen, være positiv og glæde mig til sex sammen med han.. men bare synes at det føles for mig som at score en ny fyr hver gang jeg skal lægge op til han.. det stresser mig utrolig meget og jeg vælger at lade være med at gøre det i de fleste tilfælde...

Jeg har prøvede at afslutte forholdet pga dette problem 2 gange, og han vil bare ikke, han siger han vil ikke leve uden mig, elsker mig osv.. men han har rigtigt stor problem med at få sin lyst tilbage, og nu er det mig der også tabte lyst og usikkert på mig selv.. det ender op med et sparsom sexliv, som jeg vil helst undgå at leve med... vi er jo så unge endnu...

Jeg føler at sextema i vores forhold giver følelser af vrede, usikkerhed og et konstant kamp om hvem har mindst lyst den har magt....

Jeg føler vi er nødt til at gå gennem en grundig parterapi... Men vil gerne prøve at arbejde med det problemet på eget hånd først, vil bare gerne have nogle tips..

Jeg er ved at blive psykisk nedkørt og deprimeret af det.. Fordi jeg vil ikke bytte han til fordel for en anden.. Vi fungerer utrolig godt sammen i alt andet en sex..

Hvordan kan man få to menneske passe sammen seksuelt???
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hans lyst er væk, og min også...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anne

Til dit spørgsmål: "Hvordan kan man få to menneske passe sammen seksuelt???" Det kan man skam heller ikke altid, hvad I jo har fundet ud af og umiddelbart er et eksempel på. :1:

Dr. Phil siger, at hvor sex er et problem, så fylder det 90% af forholdets energi, og hvor det fungerer godt fylder det 10% af forholdets energi.

Der er næppe tvivl om, at PARTERAPI kunne være en rigtig god ide for jer, men da I jo gerne vil arbejde med det sammen i første omgang, så vil jeg foreslå, at I får fat i [bog] Phillip C. McGraw: FØRSTEHJÆLP TIL PARFORHOLD - Sådan genfinder I kærligheden, Borgen

Billede

Fordelen ved dr. Phils bog er, at her er fokus først og fremmest på, hvad man selv kan gøre for at få et parforhold til at fungere. På én gang en selvudviklings- og parudviklingsbog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG LYST"