Min kæreste har vredesudbrud

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om VREDE
Besvar
Mig

Min kæreste har vredesudbrud

Indlæg af Mig »

Hejsa!

Er lidt forvirret så derfor vil jeg gerne høre meninger og råd om min kærestes adfærd.

Min kæreste har flere gange sloges med sin bror og har også banket sin onkel, fordi han synes, han har provokeret ham. Det endte med, at hans onkel brækkede næsen. Han fortæller selv, at han prøver at holde sin vrede men, at han eksploderer til sidst og opfatter egentlig ikke, at han har gjort noget dumt, før han har gjort det! Det virker lidt skræmmende for mig. Jeg har selv set hans tendenser, når han han har været ude på gaden osv. Lige pludselig kan det slå klik for ham, hvis der er de forkerte mennesker på de forkerte tidspunkter, fx hvis nogen kigger grimt på ham eller provokerer ham. Det er ikke rigtig gået ud over mig før, men synes hans raserianfald ikke bare skal ignoreres. Han fortæller mig, at efter han har slået, så bliver han ked og gal på sig selv over, at han kunne finde på det. Han føler han er en helt anden person, når han er vred, dvs han kan ikke genkende sig selv.

Jeg har talt med ham om tingene, og han fortæller mig, at han ikke ved, hvorfor han får vredeudbrud. Synes bare det er forfærdeligt, at det går ud over hans tætte familie, selvom han selv siger, han elsker dem overalt på jorden.

Altså hans fortid er at han flere gange har været oppe at slås. Han er nu 24 år gammel og har ikke noget med sin far at gøre, og måske kommer al den vrede derfra, ved det ikke. Han sover meget uroligt om natten, han skærer tænder og laver pludselige og hurtige bevægelser, som når man får et chok. Som barn blev han ikke behandlet særlig godt af sin familie. Faren var meget voldelig og straffede ham meget med slag og lukkede ham også engang inde i et skab. Er det måske traumer fra dengang der når op til overfladen nu?

Vil bare gerne hjælpe ham, men er meget forvirret over hvad der skal til, for ved ikke, om han vil til terapi. Han er et meget dejligt menneske og er for det meste varm og kærlig, men nogle situationer får ham helt ud af kontrol.

Men er lidt i vildrede med hvordan jeg kan støtte ham.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min kæreste har vredesudbrud

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Ja det er meget vigtigt, at han får arbejdet med sine vredesudbrud, jo før jo bedre, så han ikke risikerer at skade andre og at ryge ind i noget kriminelt. Hans barndomsoplevelser kan sagtens være årsagen til hans udbrud. Foreslå han at gå i psykoterapi, han er kommet i en alder hvor formentligt nok kan se nytten af det. :idea: Inden han evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Måske kan du osse få nogen ideer her på Ebbes side om Vrede

Hvis du vil finde andet på nettet, så hedder det på nydansk "Anger Management" - selv om det jo er det modsatte af anger :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "VREDE"