Svie

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG MØDOM
Besvar
CMV1990
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. jan 2008 22:50

Svie

Indlæg af CMV1990 »

Hej

Er det "normalt" at ens mødom svier når man rører ved den? Hvis man stikker en finger op svier det rimeligt, men hvis jeg samtidig har glidecreme på min fingre, så brænder det nærmest (jeg bruger en vandbasseretglidecreme). Der er ikke noget svie indeni skeden, men selve mødommen gør ret ondt. Det føles lidt som om mødommen er hudløs, og det er den ikke. Kan det være fordi der er kommet revner i mødommen?

Altså generelt har der altid været svie ved mødommen, også første gang jeg eksperimenterede, så hvad kan det være? Det er ikke svamp.

Nu har jeg lige kigget lidt rundt på sider, og har derfor et nyt spørgsmål.
Hvis man er allergisk overfor kondomer, ville det så ikke svie oppe i skeden? Det er nemlig fordi jeg har haft et kondom på min finger, fordi jeg tænkte at det kunne hjælpe med at stoppe svien ved mødommen, men det gjorde det bestemt ikke, så var der bare svag svie i en hel dag, men stadigvæk KUN ved mødommen. Jeg er SÅ forvirret over det. Hvad er der dog galt med min mødom?

Håber du kan hjælpe :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Svie

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej CMV1990

Nogle piger og kvinder har en uforklarlig svie lige i skedeindgangen, det kaldes bl.a. vestibulitis. I følge de oplysninger jeg kender ved man ikke præcist, hvad man skal gøre ved svien ud over at fraråde at bruge sæbe, samt man kan bruge noget lokalbedøvende creme i skedeindgangen.

Du må snakke med din læge, om det er denne tilstand, du lider af. Din læge kan evt. kan tage kontakt til Rigshospitalets Sexologisk Klinik

:idea: Vulvar vestibulitis (Wikipedia, eng.)
:idea: Lars V. Weström: VESTIBULIT - VULVODYNI (svensk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG MØDOM"