Er min mødom sprunget?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG MØDOM
Besvar
Cecilie Steenholdt

Er min mødom sprunget?

Indlæg af Cecilie Steenholdt »

Hej. Jeg er 13 år gammel, og jeg vil virkelig gerne vide om jeg har mistet min mødom eller ej. For når jeg skal være sammen med en første gang synes jeg at det ville være pinligt hvis det begyndte at bløde.

Okey, altså jeg har aldrig onaneret, eller jo det har jeg faktisk men jeg pillede KUN på min klitoris. Det plejer jeg at gøre nogle gange fordi jeg synes det er dejligt, jeg kan faktisk ikke lade være (meget pinligt) for når jeg røre på min klitoris er det som om der kommer noget op i min skede og den dunker sådan lidt. Men der plejer aldrig at være blod efter jeg har gjort det. Jeg har heller aldrig brugt Tampax, men sidste år da jeg cyklede kom jeg til at trykke på forbremsen også faldt jeg og slog min skede (hårdt). Men da jeg kom hjem var der OVERHOVEDET ikke blod. Det gjorde bare lidt ondt da jeg gik.

En dag tog jeg et spejl og kiggede i min skede og jeg kunne se at der sad noget rundt sådan ca. 1-2 ca. oppe i skeden. Er det min mødom? Hvis ja, hvad kan jeg gøre for at den kan springe? Jeg tør ikke at stikke to fingre op i skeden, for jeg er bange for at det vil gøre ondt. Jeg tør heller ikke at bruge tampax. Og forresten; jeg ved godt at det bløder en lille smule når man mister sin mødom, det siger de fleste, men altså hvor meget er det egentlig? Altså er det ligesom når man for menstruation?

Jeg er bare såååååååå forvirret, så håber virkelig i vil hjælpe :(
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er min mødom sprunget?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Cecilie

Det er både dejligt og sundt at onanere, og det gør de fleste, så det er der skam ikke noget som helst pinligt i, men altså kun dejligt, som du jo har opdaget. Orgasmen udløses fra klitoris, og det kan oftest mærkes i skeden - og resten af kroppen.

Hvis du aldrig har indført noget i skeden, så er det meget sandsynligt, at du stadig har din mødom. Hvis du vil af med den, så kan du f.eks. prøve at indføre en større og glat genstand - f.eks. et lys. Det bløder næppe ret meget, når mødommen revner, og det gør næppe heller særlig ondt.

Når jeg ikke kan beskrive det helt præcist, er det fordi, det er ret forskelligt fra pige til pige.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG MØDOM"