Afrejsning?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG REJSNINGSPROBLEMER
Besvar
Gæst

Afrejsning?

Indlæg af Gæst »

Hej.

Jeg er en dreng på 17 år, jeg elsker sex og har været ret tidligt ude. Men, jeg har dog et problem, som gør jeg ikke har lyst til det på den anden side.

- Jeg kan ikke holde erektionen, eller dvs. under evt. forspil er der ingen problemer med erektion, i fleste tilfælde, og om natten/morgenen (ikke i forbindelse med sex) og andre tidspunkter af dagen, eller ved onani, er der heller ikke de fjerneste problemer.

Men så når endelig en partner og jeg, skal dyrke sex, så forsvinder min rejsning bare? Det er SÅ frustrerende, og jeg VIL jo ikke have, at den forsvinder, så hvorfor gør den det? Pigerne jeg har været sammen med har en tendens til at tro, jeg ikke tænder på dem, og jeg har en tendens til at tro, at de tror, jeg er impotent. etc.

Noget jeg selv har tænkt på som evt. årsager kunne være:

Jeg er vokset op med mange svigt, (pga. stofmisbrug) har boet i plejefamilier og er blevet flyttet rundt med en del.

Min pik er skæv, og jeg syntes den er GRIM. Den har en slags drejning ligesom en banan til venstre side, dog slet ikke lige så meget som en banan.

Jeg oplevede det også ved min første samleje, som i øvrigt var i en DUM brandert. Dér kunne jeg heller ikke holde den oppe.

Jeg har oplevet forsøg på seksuelt misbrug, for nogle år siden, men allerede inden da, havde jeg oplevet problemer med rejsning under samleje/sex.

Efter mange gange, hvor jeg har forsøgt at holde tanker ude af hovedet/tænke på noget, er det stadig ikke lykkedes mig at gennemføre samleje med 100% rejsning, og det gør jeg føler mig dårligere og dårligere for hver gang, og nu snart ikke engang lyst til at prøve mere.
Det har gjort at jeg ikke kan koncentrere mig om andet inden sex, for jeg ligger og tænker på, hvad der skal til at ske: DAMNED afrejsning!

HVORDAN, opretholder jeg en erektion gennem samleje/sex?

Answers would make me very very, very grateful!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Afrejsning?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Det handler jo nok utvivlsom om præstationsangst. Prøv at læse de mange indlæg, der er skrevet om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST i kategorien OM MÆND (over 18 år) her i PSYKE & SEX DEBAT og i PSYKE & SEX om Potens - Præstationsangst.

Som du kan læse, handler det nok om, at du gør pigerne til dommere over / fjender af din pik - og så vil den jo helst ikke udsættes for noget. Det er meget muligt, at det så samtidigt hænger sammen med en generel utryghed, som du kan have fået gennem din formentligt usikre opvækst. Får du nogen støtte nu i forhold til det?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej igen.

Okay så, jeg håber da at der er noget jeg kan bruge til noget, som virker, for det er da godt nok virkelig belastende ikke at kunne dyrke sex, og også senere hen.

Jeg får ikke noget "støtte", nej. Jeg er ikke på medicin og går ikke længere til samtaler med nogen. Jeg har før kommet ved en psykoterapeut, men kun nogle få gange. Jeg føler heller ikke, at jeg er "ødelagt", vil selv mene jeg er ganske stærk mentalt, men derfor kan der sagtens være noget i den sammenhæng jo.

Jeg forstår bare ikke at ens hoved gør det mod sig selv, for man bliver da netop mere til grin når man lige pludselig ligger med sådan en limp noodle, og det er jo lidt en ond cirkel, hvis ikke man kan præstere optimalt pga. afrejsning, det gør jo bare "angsten" værre til en evt. anden gang.

Og ja, som jeg skrev i første indlæg (sidste del) at jeg har prøvet at holde alle negative tanker ude fra mit hoved, men stadig er problemet der, i høj grad! Er der nogen metode evt. så jeg kan blive bedre til at fokusere på.. Øh.. "ingenting"?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Afrejsning?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Jeg tror det først og fremmest handler om, at du bliver tryg sammen med din partner, og at du ikke gør din rejsning til et projekt. Man(d) kan ikke særlig nemt tænke den op, derimod er det ganske nemt at tænke den ned :1:.

Hvis man er opvokset under utrygge omstændigheder, og sådan lyder det jo for dig, så er der lige som 2 måder, man kan reagere på. Man kan enten blive bange, utryg, nervøs i forhold til andre mennesker - eller man kan gøre det modsatte, at man stiver sig af, er oven på, viser ikke svaghed - men begge strategier skyldes en underliggende utryghed, som godt kan sabotere kontakten til de mennesker, der kommer tæt på én.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG REJSNINGSPROBLEMER"